Hundras
Hej Hej.
Jag kommer att skaffa hund så småning om 'inte fören om kansje 3-5år' men börjar kolla lite på sort och planerar för fullt i alla fall :)
Jag har dock inte den blekaste om vilken ras jag ska välja. Jag tänkte att jag skriver här vad jag söker i hunden så kan ju ni komma med förslag utöver det :)
Jag vill ha en mellanaktiv hund, den ska årka att gå med på ca 1-2timmars promenader dagligen, lättlärd. Ha ett lite socialt temperament men ändå vissa mäst affektion till ägaren. Mellan till stor hund. Kunna följa med till stallet utan fara att reta upp hästarna. Klara av katter och andra husdjur. Gärna en korthårig ras eller en semilånghår. Den ska kunna tränas i tex spår och sök. En bra familjehund.
Ja jag kommer inte på mer en det just nu :)
Hällsningar
Dalmatiner? :)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Eurasier!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Ca De Bou?? :)
Har du någon hundvana sedan tidigare? Vad har du träffat för raser och vad tycker du om dem?
Labrador eller golden!
Schäfer?
#6: Tycker du att schäfer är en mellanaktiv hund? :O
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#7 Nää, men om hon vill jobba upp i spår /sök. Plus gå ca 2 timmar/dag. Det räcker för min schäfer iallafall.
håller med #2 eurasier :) verkar som en perfekt ras!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har lite hunderfarenhet.
Jobbade på ett hunddagis, där var det lite olika hundar, golden, labrador, flatkoted, tibetansk spaniel samt en yorksihitarrier,
har även lite erfarenhet av min syrras pomerenian 'dvärgspets'.
Så lite erfarenhet har jag, men har aldrig haft en egen hund.
Jag ska nog ta och kolla upp den där Eurasier. Låter som en fin hund på namnet ;P
När man väljer hund gäller det att se längre än till rasnamnet och att man tycker att det låter fint.
Jo det fatar väl jag med, annars hade jag väl inte bet er om hjälp att hita lämplig ras?
Jag rekommenderar att kolla raserna i rasgrupp 9, dvs sällskapshundar. Kolla igenom dem och se vilka som faller dig i smaken :)
okej tack så mycket :)