Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4571 ggr
Loveradio
0

Stjärntecken

Stämmer er hunds stjärntecken in på er hund? Glad

-----------

Valle är vädur och beskrivs som väldigt energisk, utåtriktad, sällskaplig, dominant, äventyrlig, impulsiv och otålig.

Själv är jag kräfta. Och beskrivs som tillbakadragen, försiktig, filosofisk, lojal, beskyddande och fantasifull.

Alltså är vi lite av varandras motsatser. Både jag och Valle passar väldigt bra in på våra stjärntecken. Märker faktiskt av dessa skillnader mellan oss. Häftigt! :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

TS vart kan man läsa om hundens sjärntecken? :) Själv är jag Vädur o visst ser jag vissa likheter med tecknet o mig men ledare hmm nej men förmåga att få det jag vill.  Flört http://www.horoskop.nu/stjarntecken/vaduren/

Loveradio
0

#1 Här: http://mindis.zoomin.se/index/11377.html Stämmer så otroligt bra för honom. Glad

[Forest]
0

2 tack ska läsa detta efter jobbet o kommer svara om det stämmer väl på Enja med Glad

LinaK
1

Mitt stjärntecken stämmer inte alls in på mig, därför har jag slutat läsa horoskop och stjärnteckenbeskrivningar Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Loveradio
0

#4 Jaså? Ja då förstår jag att det inte är så kul. Men har du kollat in dina hundars stjärntecken i länken i #2? :) Dom kanske stämmer.

[arlington]
0

Haha, min hund är Kräfta! Fast det där med vatten stämmer då rakt inte, och inte lynnighet heller. ;D
Hon går fint ihop med mig trots att jag är Våg (men jag är inte en glammig festprisse som Vågar visst ska vara). Men så balanserar vi bra och finner trygghet i varandra. Jag är månfaskänslig men har faktiskt inte tänkt på att kolla om hunden är det med.
Spännande tråd! :D

Kräftan (hund): Känslig, tillgiven, beskyddande, reserverad och intuitiv. Kräftan är ett vattentecken och det känsligaste tecknet av alla. Månen är hans planet vilket gör att han påverkas mycket av dess olika faser. Han kan vara ganska så lynnig i humöret. Han vill bli älskad och beundrad och är väldigt tillgiven och trogen sin flock. Hårda ord och tvång fungerar inte på honom. En riktigt mys- och kelhund är det här. Han blir lätt bortskämd och bekväm av sig och föredrar en mjuk skön varm sovplats. Helst vill han dela säng och soffa med matte/husse. Han känner trygghet i hemmet med familjen och gillar inte att flytta omkring. Han kan vara ganska så kinkig och kräsen i maten. Den bästa motionen när det gäller Kräftanhunden är hundsim, bad och långpromenader.

Vågen (människa): Smidighet och anpassningsförmåga finns i stora mått. Vågen är lättsam, humoristisk och underhållande, men blir lätt rastlös och uttråkad av den grå vardagen. Vågen har gott om list och taktik, och inga svårigheter med att linda andra runt sitt finger. En flexibel natur med glimten i ögat!

Loveradio
0

#6 Glad

NathalieT
0

Jag är fisk och på #1s länk så stod det att jag är

Styrka: Känslighet, mental styrka, osjälviskhet

Innersta behov: Spirituell uppfyllnad

Svaghet: Negativa humör, har ofta dåligt sällskap

Lite av det stämmer, men inte känslighet eller negativa humör, är faktiskt väldigt positiv :P Men sen vad "har ofta dåligt sällskap" innebär vet jag inte :O

Pelle är våg och det stod att han är

charmig, bekväm, otålig, sällskaplig och social , vilket stämmer ganska bra in på honom faktiskt :)

Chilli10
2

Kollade länken i #2, Chilli är tvilling. Vissa saker passar in väldigt bra som tex "Här har vi en personlighet med två olika sidor, ena ögonblicket glad och lekfull, nästa reserverad och otillgänglig." Medan vissa inte stämmer in alls.

Känns som de alltid skriver in så mkt i dessa horoskop för att nåt ska passa alla typ :P

[Ronon-m]
0

Ozzi är skorpion och mesta sakerna stämde, men vissa saker stämde inte alls.

Det som stämde: Stark, uthållig, kreativ, reserverad, starka känslor, en riktig tuffing som ofta hamnar i slagsmål, ibland stressas vilket kan leda till aggressivitet och utbrott, trivs med ansträngande aktiviteter, gillar händelserika promenader.

Det som inte stämde: Lidelsefull, inituitiv, utför lek och arbete passionerat och lidelsefullt (bara wp), avskyr att bli lämnad ensam hemma.

Så ja ganska många saker stämde in på min lilla gosse :)

[Forest]
0

Enja är född 2010-05-08 och blir då Oxe:

OXEN 21 april - 21 maj = uthållig, envis, tålmodig, starkt trygghetsbehov och stabil.

Den lilla Oxen-valpen har en mognad som valpar födda i de flesta andra tecken saknar. Han är lugn och bråkar sällan men om han blir retad eller tvingad att göra något han inte vill kan han bli ordentligt arg och han är otroligt envis *stämmer inte för 5 öre*. Tala alltid mjukt och kärleksfullt till honom , *hmm ne mesig person funkar inte direkt heller utan bestämnd men snäll gapiga är inte vi*. Skrik och våld får bara motsatt verkan. Den här hunden gillar rutiner som utförs på samma klockslag varje dag. Stämmer väl :) hon är rena klockan på sina bestämnda promenader o 1 promenad ska man gå samma kl 13:00 nåde den som drar över 1 minut *promenaden kan bli ändrad men envis är hon*  Han är inte förtjust i förändringar, varken när det gäller mat eller andra rutiner *Matkräsen är hon*. Han avskyr att resa bort och lämnar Du honom på ett hundpensionat känner han sig övergiven. Han trivs bättre ute i naturen än i storstaden och långa skogspromenader och bad älskar han -Stämmer men tror detta gäller 99% av alla hundar. Han vill gärna ha en skön fåtölj eller annan bekväm sovplats att koppla av i (Enja anser att man sover bäst i husses knä eller sängen hos oss) . En Oxe är trogen sin ägare och gör allt för denne *oja iaf om det gäller matte*. Det är en stark och frisk hund men han kan dra på sig halsinfektioner och viktproblem *viktproblem ne tror jag inte, vi är dessutom o rör på oss för mycket*. Hanhunden har stark könsdrift och kan ha svårt att komma överens med andra hanhundar *hennes kullbröder har inget problem med andra hundar iaf inte vad jag vet om*. Tikar födda i detta tecken är ofta väldigt vackra och kan nå långt på utställningar Tror jag på hennes systrar har fått 1or dom oxå med fina bedömningar*. En hund i detta tecken passar bra ihop med mjuka känsliga personer som gillar utevistelse, gärna födda i Lejonet, Skorpionen och Fiskarna.

Är mattegris nr 1 som Vädur, som älskar skog o mark allt som är grönt :)  Funkar idag med 2 Lejon barnen födda i dessa tecken, och min man som är tvilling Flört Så det stora hela stämmer väl inte direkt men vissa saker stämmer mycket väl Flört

Loveradio
0

#11 Glad

Kalli
0

På hanen stämmer det ganska bra, de mesta går att tillämpa på honom åtminstone i vissa situationer. När det gäller tiken är däremot inte en stavelse rätt. :)

GabbiS87
0

Lejonet stämmer bra in på min bebis, men hon är ju än så länge bara valp så det kan ju komma att ändras Glad Kul att läsa hundarnas horoskop!

Loveradio
0

#13 Okej hehe Tungan ute

#14 Ja visst är det Glad

Dosi
0

Oj, det stämde jättebra in, på nästan alla punkter! Yoshi är vädur och jag är tvilling, alltså passar vi bra ihop Glad

KvirrZ
0

Nja, det stämde inte in på mer än att hon är kärleksfull Tungan ute

- Mvh Emma

zoolatri
0

Det stämmer inte jättebra in på mina hundar, däremot kan man nästan koppla samman hundarnas stjärntecken med deras rasbeskrivningar, mer kopplingar där:) Själv är jag född 21 maj så jag är oxe ibland och tvilling ibland, beroende på vilken tidning jag tittar i:P så jag har blivit lite ambivalent till horoskop, även om det är stämmer bra ibland.

Michaela-N
0

Min hund ska vara oxe, har fetmarkerat det som stämmer in:

Uthållig, envis, tålmodig, starkt trygghetsbehov och stabil. Den lilla Oxen-valpen har en mognad som valpar födda i de flesta andra tecken saknar. Han är lugn och bråkar sällan men om han blir retad eller tvingad att göra något han inte vill kan han bli ordentligt arg och han är otroligt envis. Tala alltid mjukt och kärleksfullt till honom. Skrik och våld får bara motsatt verkan. Den här hunden gillar rutiner som utförs på samma klockslag varje dag. Han är inte förtjust i förändringar, varken när det gäller mat eller andra rutiner. Han avskyr att resa bort och lämnar Du honom på ett hundpensionat känner han sig övergiven. Han trivs bättre ute i naturen än i storstaden och långa skogspromenader och bad älskar han. Han vill gärna ha en skön fåtölj eller annan bekväm sovplats att koppla av i. En Oxe är trogen sin ägare och gör allt för denne.(VERKLIGEN INTE) Det är en stark och frisk hund men han kan dra på sig halsinfektioner och viktproblem. Hanhunden har stark könsdrift och kan ha svårt att komma överens med andra hanhundar. (TVÄRTOM) Tikar födda i detta tecken är ofta väldigt vackra och kan nå långt på utställningar. En hund i detta tecken passar bra ihop med mjuka känsliga personer som gillar utevistelse, gärna födda i Lejonet, Skorpionen och Fiskarna.

TjockaBerta
0

Ja det stämde bra på min hund också.

>>>Malum domesticum<<<

Kitten86
0

Min sheltie är Kräfta, och beskrivningen stämmer till ca 98%. Sen att de passar med "hemkära lugna och trygga personer gärna födda i Oxens, Jungfrun och Stenbock" stämmer ju bra då jag är Jungfru Skrattande Småsaker som t.ex. att han skulle vara lynning och kinkig/ kräsen i maten stämmer inte alls.

Min pudel är Tvilling och beskrivningen stämmer till lite mer 50%. Det som stämde bäst är att en tvilling hund håller sig ungdomlig hela livet och att de ena dagen kan sluka sin mat för att nästa dag matvägra. Och att de älskar människor!

Jag är som sagt Jungfru och oftast stämmer bara ca hälften av beskrivningen på mig. Men jag är född för tidigt och skulle ha varit Våg egentligen, och mycket av den beskrivningen stämmer oftast in på mig… Lite kul när man tänker efter!

Zvintos
0

Grim är Vädur, född 12 April, och det är nästan inte en enda punkt som passar in på honom. *skrattar* Enligt horoskopet ska han vara väldigt energisk, impulsiv, viljestark, kräver mycket stimulans, har ombytligt temperament, riktigt matglad och lätt för att gå upp i vikt osv. Grim är snarare lat herre med jämnt temperament och som helst av allt bara vill sitta i ens knä. Tungan ute Ganska kräsen med maten och kan vara knepig att hålla i vettigt hull. Stämmer dock att han tröttnar fort och träning/aktivering måste varieras ganska ordentligt. Grim testar något en gång eller två, faller det inte honom i smaken går han därifrån på en gång.

Evi är Tvilling, född 3 Juni. Enligt horoskop oberäknelig, sällskaplig, flexibel och mångsidig. Ena ögonblicket glad och lekfull, nästa reserverad och otillgänglig. Intelligent och lättlärd, på gott och ont. Älskar barn och människor. Mognar sent. Har tävlingsinstinkt, kan nå framgång inom hundsport om den är lekfull och omväxlande. Ex agility. Passar ihop med ex vädur. Här däremot stämmer det mer in på Evi. Hon är extremt sällskaplig (väldigt mattig) och mångsidig. Riktigt lekfull och glad är hon alltid. Definitivt intelligent och lättlärd. Älskar människor överlag, men det har mer med rasen att göra. Gillar att vara överallt och ingenstans och vi kommer faktiskt att gå kurs i agility i sommar. Är för övrigt själv vädur.

[memyselfandii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh jisses vad läskigt! Min tik är en skorpion och jäklar vad det stämmer in på min hund! Tog detta ur texten:

Skorpionen passar bra ihop med envisa konsekventa mjuka personer, gärna födda i Oxen, Kräftan och Lejonet.

Jag är en oxe och jag är envis men väldigt mjuk. Flört

Dock så passade nästan ingenting in på min hane, han är världens klenis och riktigt känslig om jag höjer rösten till någon människa. Hanen är Oxen. Men lite stämde in, vem vet - det kanske kommer senare allt annat? Tungan ute

Alvin till vänster, Ronja (hon till höger) suckar nog eller något, hennes näsborrar är i vanliga fall inte sååå stora ;)

[Empisen]
0

Gör som #19, detta stämde in på Hugo, som är född 4 Maj, alltså är han oxen. Det fetmarkerade stämmer: 

Uthållig, envis, tålmodig, starkt trygghetsbehov och stabil. Den lilla Oxen-valpen har en mognad som valpar födda i de flesta andra tecken saknar. Han är lugn och bråkar sällan men om han blir retad eller tvingad att göra något han inte vill kan han bli ordentligt arg och han är otroligt envis. Tala alltid mjukt och kärleksfullt till honom. Skrik och våld får bara motsatt verkan. Den här hunden gillar rutiner som utförs på samma klockslag varje dag. Han är inte förtjust i förändringar, varken när det gäller mat eller andra rutiner. Han avskyr att resa bort och lämnar Du honom på ett hundpensionat känner han sig övergiven. Han trivs bättre ute i naturen än i storstaden och långa skogspromenader och bad älskar han. Han vill gärna ha en skön fåtölj eller annan bekväm sovplats att koppla av i. En Oxe är trogen sin ägare och gör allt för denne. Det är en stark och frisk hund men han kan dra på sig halsinfektioner och viktproblem. Hanhunden har stark könsdrift och kan ha svårt att komma överens med andra hanhundar. Tikar födda i detta tecken är ofta väldigt vackra och kan nå långt på utställningar. En hund i detta tecken passar bra ihop med mjuka känsliga personer som gillar utevistelse, gärna födda i Lejonet, Skorpionen och Fiskarna.

Glad

Jag är kräftan, och är sån här som läser mitt horoskop varje dag, då det alltid stämmer..

[Empisen]
0

Detta passar in på Silas, som är Skorpionen (det fetmarkerade):

Stark, uthållig, lidelsefull, kreativ, intuitiv och reserverad. Här finns starka känslor. Oavsett om det gäller arbete eller lek utför den här hunden det passionerat och lidelsefullt. Han kan vara en riktig tuffing och inte sällan hamnar han i bråk och slagsmål på grund av sin starka könsdrift. Skorpionhunden måste hållas sysselsatt så att han får utlopp för sin starka energi annars kan stress leda till aggressivitet och utbrott. Han är väldigt uthållig och arbetsvillig och trivs med ansträngande aktiviteter. Skorpionen avskyr att bli lämnad ensam hemma och bäst trivs han på landet där han kan få springa mer fritt ute i naturen. Skorpionen bör tränas flera gånger varje dag i lösträning och inkallning. Den här hunden gillar händelserika promenader där han får uppgifter att lösa, ett spår att följa, ett föremål att hitta, som en rolig leksak, en pinne eller liknande. De ord som hunden ska kunna som vuxen bör repeteras många gånger då den är valp och massor av beröm när den gör rätt. Han kan bli riktig gammal men vanligt är problem med prostata på äldre dar och livmoderbesvär på tikar. Könsorgan och hormoner är känsliga delar. Skorpionen passar bra ihop med envisa konsekventa mjuka personer, gärna födda i Oxen, Kräftan (som jag är) och Lejonet.

Belimas
0

Tindra är kräfta (född 3 juli) Gör som några andra och fetmarkerar det som stämmer in på henne.

Känslig, tillgiven, beskyddande, reserverad och intuitiv. Kräftan är ett vattentecken och det känsligaste tecknet av alla. Månen är hans planet vilket gör att han påverkas mycket av dess olika faser. Han kan vara ganska så lynnig i humöret. Han vill bli älskad och beundrad och är väldigt tillgiven och trogen sin flock. Hårda ord och tvång fungerar inte på honom. En riktigt mys- och kelhund är det här. Han blir lätt bortskämd och bekväm av sig och föredrar en mjuk skön varm sovplats. Helst vill han dela säng och soffa med matte/husse. Han känner trygghet i hemmet med familjen och gillar inte att flytta omkring. Han kan vara ganska så kinkig och kräsen i maten. Den bästa motionen när det gäller Kräftanhunden är hundsim, bad och långpromenader. En Kräfta kan ha svårt att trivas på hunddagis utan trivs bättre i lugnare miljöer. Stress kan leda till mag- och matsmältningsproblem. Undvik att ge fet mat, mjölkmat och mellanmål. I mycket högre grad än när det gäller andra valpar betyder miljön och behandlingen under valpperioden hur den vuxna hunden blir. En tik född i detta tecken blir en utmärkt mamma till sina valpar. En Kräfta passar bra ihop med hemkära lugna och trygga personer gärna födda i Oxen, Jungfrun och Stenbocken.

Är själv född i just jungfruns tecken och beskrivningen för jungfrun brukar stämma in väldigt bra på mig =)

EternalWinter
0

Sheldon är född 11 Augusti och är då lejon (passar ju bra till hans lejonman) Tyckte även det stämde in på honom bra en del saker i alla fall;

Smart, stolt, modig och äventyrslysten. Lejonhunden har en ståtlig hållning och känner sig ofta störst, bäst och vackrast. Han är noga med sitt utseende och vill hålla sig ren och fin. Han gillar att få komplimanger och uppmärksamhet och är en perfekt utställningshund och fotomodell. Han är lättlärd och träningsvillig och vill gärna glänsa över andra. Han är glad pigg och lekfull så länge han får som han vill men han blir också lätt sårad,

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

SaraC
1

Ja, det var en hel del som stämde in på min hund. Men sedan började jag läsa de andra horoskopen och såg att det var ungefär lika mycket som stämde in under varje stjärntecken Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

Mina hundar har nog bytt stjärntecken, Algots stjärntecken stämde in på Sigge och tvärtom Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cassii
0

Lexie:

VATTUMANNEN 21 januari - 19 februari = uppfinningsrik, temperamentsfull, originell och social. En hund född i detta tecken är glad och lekfull men också nyckfull och oberäknelig, har ett ombytligt temperament. Han är otroligt företagsam och uppfinningsrik. En Vattuman behöver en ledare med starka nerver och tålamod. Ledarskapet får inte vara strängt och auktoritärt utan vara byggt på vänskap och förtroende men det måste förstås finnas gränser som ska hållas, t ex vem man ska hälsa på och när, vad man ska jaga och när. Rutiner tråkar ut honom. Den här hunden trivs och anpassar sig lätt i sociala sammanhang. Förutom "hjärngympa" behöver Vattumannen daglig fysisk aktivitet för att få igång blodomloppet. Att få springa i skog och mark passar honom perfekt. Även cykelmotion 'är en bra motionsform men det är viktigt med massage och stretching för att undvika muskelskador. Benen, blodcirkulationen och nervsystemet är känsliga punkter och Vattumannen har oerhört lätt för att bli nervös, rastlös och stressad. Viktigt att redan från valpåldern lära in avslappning och finna balans mellan aktivitet och vila. Vattumannen passar bra ihop med aktiva sociala naturälskande personer, gärna födda i Tvillingarna, Lejonet och Vågen.

Cassi:

Det typiska Lejonet är mån om sin framtoning men samtidigt generös. De har även för mycket stolthet vilket lätt kan gå till överdrift och övergå i dryghet. Symbolen för Lejonet är härskaren, kungen. Lejonet har förträffliga ledaregenskaper men njuter även av kärlek och allting som hör till romantik. De är passionerade, demonstrativa och vill inget hellre än att bli bortskämda av dem de älskar.

Vi passar oerhört bra tillsammans :)