Blodiga ben!
Fick en kasse med råa, blodiga ben från en vän. Hon sa att det var älgmärgben men det var lite av varje tycker jag. Ledkulor och så.
Gav hundarna varsin bit och de mumsade en stund på de där benen tills jag såg att båda hade ätit upp benbitar också.
Hur pass farligt är det? Endel säger att de bryts ner i magen och endel säger att det är livsfarligt. Vad ska man lita på?
Så länge de är råa ska det väl intr vara någob fara?
Det är inte farligt med benbitar, så länge det kommer från råa ben. Kokta och rökta ben däremot kan flisa upp sig och orsaka skador.
En del av benen kommer att smältas i magen, men större bitar kommer ut den naturliga vägen.
Vänliga hälsningar
Cindy

Jo benen var självklart råa :) Okej men då får jag hoppas att det går bra. Tog ifrån dem benen när jag såg att de ätit upp en hel del av själva benet också. Men då ska det alltså inte vara någon fara. Om man inte ger dem i stora mänger förstås kanske..
3 är hundarna inte vana att äta råa ben tycker jag att man kan ta bort dom efter en stunds tuggande, jag har fått vänja ena hunden med få råkost och ville inte att hon blir dålig i magen. Men äta ben ser jag inte fara i att de äter, nu kan inte mina gnaga älgben men de äter ofta upp mycket på fläsk o hela kycklingben, nöt sisodär då det är ganska hårda ben o små hundar ;)

#4 De får ben ibland. De har fått älgmärgben innan och då har de aldrig bitit isönder dem. Men denna gången gjorde de det :P
Det är en mastiff och en jämthund så båda våra är väldigt starka i käkarna :) Så här kan det mesta gå sönder ;)
5 då fröstår jag att de klarar av att gnaga sönder så hårda ben :) och nu vet jag vilka dina hundar är med sett bilder på dina sötbollar med 
Om de äter hela benen kan de bli förstoppade, så håll koll på toabestyren ;)

#6 Haha tackar ;)
#7 Idag har magen varit som vanligt iaf så än så länge verkar det lugnt ;)