Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 901 ggr
kerstinjoh
0

Vad är det med Alfons?

Han gör mig tokig! Sedan igår går han inte längre än högst ½ meter från mig.

Han följer mig som en skugga. Han puttar o knuffar på mig.

I natt har han t.o.m. legat i sovrummet, vilket han aldrig gör.

Varför detta beteende? Jag blir tokig på honom!

Faxlin
0

Han kan känna av att du inte mår bra just nu. Eller att du behöver honom helt enkelt. Anledningen till varför kan vara många.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Undin
0

Om han inte verkar dålig så kan det vara "matte släpp ut mig, en tik löper" för jag visste när goldentikarna löpte förr för då var jag punktmarkerad och närmade jag mig dörren gick svansen fortare.

kerstinjoh
0

Menar du att den här "lille" killen känner så väl att jag inte riktigt är i form just nu?

Jag har honom i hälarna hela tiden. Säger jag att han ska gå o lägga sig, så ligger han intill mig inom några minuter.

Malin-A
0

ja han känner säkert att du inte är i form.. hundar är kanon duktiga på att känna av människor..

TinaH
0

Kerstin

en normal funtad hund, känner av hur vi mår eller kommer att må, INNAN vi ens själva vet om hur vi mår.

Så Alfons, ta hand om matte! :-)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Hej Tina!!! Hemskt mycket hej!!!

Är du frisläppt?

Men han är sååå irriterande!!!

Alex
0

Tror som de andra, att han känner av hur du mår. Mexx sover alltid hos mamma och pappa på nätterna, utom när jag mår dåligt. Då sover han delvis hos mig, när jag mår som värst stannar han hela natten. Så det känner de allt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

#3: Jag är övertygad om att han vill hålla ett extra öga på "mamma" som mår dåligt. De tar hand om sin flock. Även om det är irriterande, så är det hans sätt att bry sig om dig. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Real
0

Kan tala om att ecko är precis likadan.. fast jämt!:P När jag går på toa ska han med.. om jag står och sminkar mig lägger han sig på golvet vid toan i dom få minuterna jag står där.. när jag går in i sovrummet för att fixa håret lägger han sig i klädhögen dom få minuterna jag är där.. och när jag sätter mig vid tvn lägger han sig i soffan och när jag är vid datorn lägger han sig i klädhögen bakom eller sängen bredvid:P
jag tycker iof inte de är jobbigt.. fast jag är ju van, han gör ju så jämt.. undra varför ecko är så då? för jag mår ju inte dåligt HELA tiden.. bara nästan.

Lotta
0

Helt klart håller han koll på dig…både hundar och katter känner och läser av vårat kropps-språk. Så han håller koll på dig den lille töntbullen….åhhhh en så duttig pojke =)))

Wikstr_m
0

han kanske behöver få använda sina könsdelar. hiih, skämt åsido.

nä, men det kan ju vara att han känner av lötikar eller så är han i stooooooooort behov av mys :D