Har en fråga
Detta är inte hudnrelaterat, men tänkte fråga om ngn vet hur mkt de kostar att kastrera marsvin=)?Har två hanar.
Jag ska kolla med Matilda i morgon om hon vet =) Att du inte kollar med tjejerna på marsvins sidan då?
ja d finns ju mif =D
jo ja gjorde de nu, men tycker de e pinsamt eftersom den tjejen som ska få marsvinen av mig e där…
haha nee men vadå vet man inte så måste man fråga =D
Det bästa är väl att ringa och fråga vetten , så får du ett korrekt svar !
jag vet;)haha men ville veta NU

Det kostar runt 600:- men kan skilja sig lite beroende på vart och vem. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Så stod det inne på marsvin i en tråd om kastrering i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
Bästa skulle ju vara att fråga på marsvins sighten.. Men tänk såhär: det kostar ca 850 kr att kastrera en katt så det är nog lite under det kan jag tänka mig.. Men som någon annan skrev, det brors ju lite på vem man gör det hos.
Läste på en sida att det kostar ca 700:-, men varierar lite på var man gör det.
När jag kastrerade mitt marsvin kostade det 450:- tror jag det var.. (Hane) sen är det väl kanske olika beroende på veterinär!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
alltså snackar ni styck nu=
#12: Ja, styck.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
oj d eva dyrt
ja d va dyrt…
Bara en fråga, vadför ska du kastrera dom?
Jag tror hon ska placera om dom, och tjejen som ska ta dom har honor =)
Det är som de säger, det beror på vem som gör det. Går du t.ex. till djursjukhuset, så blir det svindyrt. Där kostar det 500 -600:- bara att gå innanför dörren!
Men många av distriktsveterinärerna brukar ha egen mottagning utanför arbetet så att säga. Då kommer du mycket billigare undan.
Här tar dom mellan 400-600:- beroende på vart du går. Matilda säger att priset är rätt högt då det är större risk att söva ett marsvin.
ett litet marsvin, 20 kr hade vart bra för dom små kulorna.. =P hehehe
Ja inte är dom stora…..inte som Lusses iaf ;)
haha nee precis.. =D
#20 Aha, ok, tack =)
Aha, halkade vi in på kul-snacket igen?

Nu är det väl egentligen inte alls dyrt om man jämför med större djur. Visserligen har du mer att plocka bort på ett större djur, men det drar mer nersövningsvätska och sådant på ett större djur med.
Faktum är att det är lättare att plocka bort kulorna på en häst än på ett marsvin. Dessto mindre paket de ska bort med, dessto mer komplicerat blir det att operera.
Så var glad att du inte ska kastrera en lus, det blev nog fasligt dyrt det :-)
Audiatur et altera pars
ja men det är väl kul med kulsnack =) hehehe
#28 sen är det väl mer riskfyllt att söva mindre djur än större?? tror ja hört/läst d nånstans..
#30 Mjo, det stämmer.

Hur kommer det sig att det kostar mer att söva ett mindre djur, för att det är mer riskfyllt? Förstår inte logiken :S *trög*
det blir ingenting med kastreringen, jag vill inte riskera deras liv.
#32 Det lär väl vara för att det är mindre "saker" dom ska pilla med, och därav riskerna, och därför ska dom ha pengar för att göra rätt? 

Ta dom till mig
har kastrerat grisar, två snitt bara
skämt o sido (fast jag har faktiskt kastrerat två grisar)
Tycker också att det var dyrt…kastrerade en hankatt och det kostade 350:- och en honkatt 1100:- =)