Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4296 ggr
Zingy333
0

Märgben

Hur ofta ger ni Märgben till era hundar? Har haft lite funderingar, kan man ge för mycket?

Maja2
0

Minst två gånger i veckan får mina hundar märgben.

russin
0

Man kan ge för mycket, men då är det oftast frågan om själva märgen innuti benet - den är oerhört fet. ger man ofta kan man skrapa ut lite.

Changrila
0

Varierar. Ibland varje dag, ibland en gång varannan månad.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Cassii
0

När hennes märgben nästan är slut, hon har alltid märgben framme Glad

[Forest]
0

1 gång i veckan ger jag då jag oxå ger annat oxå som revben o äta på.

[Tess86]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår hund får märgben lite sporadiskt. Ibland har hon märgben, ibland lammben och ibland rådjursskankar. Hon får inte nya ben varje dag eller ens varje vecka, ibland får hon flera och ibland har hon samma längre. Hon brukar ligga och tugga på de tomma märgbenen.

Idag hottade jag upp några gamla märgben till nya, smaskiga ben:

[Forest]
0

6 Såg riktigt smarigt ut det där vad har du i? Mycket smart tips ska ta grannens ben då han rensar mägbenen mycket mer än mina som gnager lite sen får jag ofta kasta dom då de blir ofrächa o inte alls så där väl ätna ben lämnar dom.

Maja2
1

#7 Att fylla tomma märgben med olika smaskiga saker är en bra grej som de kan underhålla sig med. Leverpastej, korv, köttbullar osv kan man pressa in. Jag brukar spara de märgben som är trånga, för då kan de sysselsätta sig en bra stund med att få ut det jag petat in :)

[Forest]
0

8 Tackar bra tips Glad

[Tess86]
0

#7 Mina är fyllda med nötfärs, chévreost (bara för att vi hade en bit i kylen som vi inte äter upp), ägg, potatismjöl och havregryn. Man kan ju egentligen fylla dem med vad som helst som ligger och skräpar i kylen eller frysen, bara att mosa ihop. Jag körde mina i ugnen sen, inte för att det behövdes egentligen för Skade brukar få rått kött, men jag tänkte att om de ligger framme ett tag och hon inte äter allt på en gång så kanske de blir dåliga ganska fort om det är rått kött. Jag tänkte stoppa mina i frysen och servera dem till henne frysta så får hon jobba extra mycket för hon tömmer märgben så himla fort.

Stephanie
0

Blir det inte kladdigt på golvet av de där?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Tess86]
2

#11 Troligtvis, men det blir kladdigt och smutsigt överallt av vår hund så vi är vana :P

[MatildaTure]
0

Jag skulle också vilja ha fri tillgång på "riktiga" ben till min kille. Vi bor hemma och mamma och pappa har vitlutade golv i hela huset, vita soffor och vita ryamattor som Ture äääälskar att ligga och gnaga på ben på. Inte direkt märgbensvänligt enligt deras tycke. I somras fick han märgben när han kunde ligga ute på altanen eller gräsmattan. Nu brukar han få ett revben lite då och då, men annars är det torkat som gäller. Försöker dock varva råhudsrullarna med torkad kött av olika dess slag, är man villig att betala lite mer för ett ben så finns det rätt många naturliga varianter som är ok.