Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 6322 ggr
zLindaz
0

Bilbälte?!

Jag har sett på flera djuraffärer att dom har bilbälte till hundar.

I massa olika priser. Det fanns tex ett för drygt 150 och sen ett för närmare 600 kronor.

Det jag undrar är om det kan vara sån jättestor skillnad på dom!? Svårt för er att avgöra kanske men jag vet inte om man får länka?
Dom finns iaf på Bromma Zoos hemsida.

Sen undrar jag också om man kan ha ett vanligt sele och sen "bara" köpa en sån kopplingsgrej till bältet?

Tack på förhand :)

Fridaaaa
0

Mitt kostade Runt 150 kr. Sele plus sån man sätter i sele och sedan sätter ner i bältet.
Fanns att köpa separat med, den att sätta i selen och sedan i bältet, men den kostade nästan 200 kr, så kunde likaväl ta den med sele också i :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PetraKarin
3

Skillnaden kan vara riktigt stor. Eftersom hunden ska klara en krock och hastig inbromsning i selen är det viktigt att den fördelar vikt ordentligt och rör sig på rätt sätt. 
Den enda som jag känner till är krocktestad är AllSafe-selen, den är lite dyrare än andra bilselar men med tanke på vad den håller för och utlovar är det inte alls mycket pengar tycker jag. Dessutom ingår ju fästdelen i det priset.

Det går bra att länka till produkter på det viset.
Här är AllSafe-selen: http://www.myone.se/product/3082-allsafe-bilsele.aspx

zLindaz
0

Det var precis ett sånt, allsafe sele jag hade tittat på samt ett billigare. Men dit du länkade var priset ännu bättre.. På Brommazoo så kostade lite mer.

Min tanke har också varit ju dyrare oftast bättre. Och självklart ska lilla vovsingen sitta säkert i bilen..

Skönt ändå att få massa olika tips :)

Så tack

PetraKarin
0

#3 Ja MyOne är där jag har hittat den billigast :) 
Jag letade på ett par ställen när jag skulle köpa den och det är väldigt skönt att de har riktiga butiker också så att man kan prova innan man köper :)

oskartoller
1

Köp det krocktestade.

Det billiga går sönder vid krock.

zLindaz
0

# Klickar nog hem ett inom snart framtid :) 

#5 de ante mig… I just såna här tillfällen är de dyrare bättre :)

Fridaaaa
1

Mitt e billigt men bra. är en sele ifrån gibbon.

LinaK
0

#7 Hur vet du att den är bra om den inte är krocktestad? Tungan ute
--------------------------------------------------------------------

Jag rekommenderar absolut en krocktestad sele, Allsafe selen är jätte bra. Så den tycker jag du borde köpa Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
0

#8 Har inte sagt att den inte är krocktestad? Skulle aldrig köpa en icke krocktestad sele :)
Minns dock inte vad märket heter, men vet att jag har sett den i krocktest :)

LinaK
0

#9 Du skrev ju att du har en sele av märket gibbon? Så vitt jag vet är den inte krocktestad.

LinaK
0

Äh jag blandar ihop allt nu :P tänkte på märket trixie. Gibbon är väl Allsafe om jag fattat det rätt.

Fridaaaa
0

#11 Hehe okej.
Japp det är det :)

[Tess86]
0

#12 Vart fick du tag på en Allsafe-sele för 150 kr? Jag har letar efter det billigaste stället när vi skulle köpa en och hittade den på MyOne, men hur som helst kostar den ju över 600 kr. Köpte du din begagnad?

Allsafe-selen verkar vara den enda krocktestade bilselen som säljs i Sverige. Allt annat känns mest som skräp. Om de kostar mindre än en vanlig promenadsele (nu menar jag nypris, inte begagnat) så är de antagligen också mindre hållbara än en vanlig sele, och då kan man lika gärna knyta fast hunden i ett snöra i bilen - mycket billigare och lika osäkert!

Jag tycker att det är ansvarslöst av djuraffärer att marknadsföra en sele som bilsele om den inte är testad för att hålla för en krock. Falsk marknadsföring, tycker jag.

Fridaaaa
0

#13 Nej ny. Det var rea på den;) Typ 60 % på den tror jag det var:)

[Forest]
0

Instämmer med övriga krocktestad sele kör jag med då jag anser det kan rädda liv Flört Allsafe-selen kör jag med på båda väldigt smidigt jag hitta min reservsele här inne av LinaK Glad Den sitter kanon föresten Lina på Donna Flört

[Tess86]
0

#14 Vilken tur du hade. Sån rea hade man ju inte tackat nej till :)

Fridaaaa
0

#16 Hehe nä, det var sån mellandagsrea eller vad det heter :)