bajsar när han är ensam..
Haha mitt problem låter lite roligt.
Försöker ensamträna min valp men så fort jag kommer tillbaka har han bajsat inomhus, han bajsar aldrig inomhus annars för han vet att det gör man ute.. Men varje gång jag lämnar honom (i bara 10!!min) så bajsar han. Tex om jag själv ska gå på toa och lämnar honom…………
Jag går ut med honom innan och då gör han antingen sina behov, eller så är han helt enkelt inte nödig, oavsett så bajsar han ändå alltid så fort han blir lämnad själv. Varför!? Det är jätteotrevligt och jobbigt :(
Jag kommer ju aldrig kunna lämna honom själv om han ska gå och bajsa varje gång….
ingen som vet nåt bra jag kan göra? :/
Det handlar allra oftast om stress och osäkerhet när hundar gör ifrån sig när de blir lämnade. Hur gammal är valpen och hur har du tränat ensamhetsträning?
Jag tycker det låter som att han blir väldigt stressad o då sätts magen igång. Vad man kan göra är att gå längre promenad så han rastas innan o ensamtränar när han tömt tarmen ute.
Du kanske behöver börja om från början med ensamträningen så att han inte känner sig "lämnad" och blir stressad osv..?
Ett tips är att kanske ge honom något att tugga på precis innan du går så att han är helt upptagen i det istället för att lägga all energi på att han blir lämnad. Har tränat båda mina hundar på de viset. Numera är det rättså "kul" att matte går hemifrån :P
Mvh Jenna