vad för hund?
Hejsan !
Vad skulle ni rekommendera för hund?
vi är en familj på tre personer ,en 15 årig dotter en mamma och en pappa.
våran familj är väl rellativt aktiv, gillar långa promenader i skog och mark, dottern är väldigt intresserad av agility/ trickträning.
vi har också en häst och 2 kaniner som går löst inne i våran lägenhet.
Någon som har tips på en hund som skulle passa oss?
vi har varit inne på boston terrier , eller en fransk bulldog innan, men det känns inte rikitgt rätt.
Pälstyp på hund? Hur mycket tid på pälsvård kan ni tänka er att lägga ned?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Har ni en häst inne i lägenheten? 
Jack russell kanske? golden retriever….borde collie.. om ni är aktiva

#1 det spelar absolut ingenroll, vi behandlar hunden efter vad vi behöver, så en långhårig eller korthårig spelar ingen roll .
#2 haha menade ju att vi har 2 kaniner hemma, och en häst ute i stallet :P
Jack russel känns inte heller riktig som våran stil, dom är lite för energiska. samma med borde collie dom ska nog bo så man har tillgång till tomt.
en Golden retriver är nog det som passar , men det är en lite "dum" hund lite sådär över social . men det är verkligen en underbar hund, så det är ju ett alternativ
Kolla i rasgrupp 9 på skk.se!
#3 Är hunden dum(eller "dum") för att den är översocial?
Ska ni ha kaninerna lösa med hunden utan uppsikt eller bor de i bur/annat rum när ni inte är där?
- Mvh Emma
Japansk Spets kanske kunde vara något.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
någon spaniel?
#2 Varken JRT eller BC skulle jag rekommendera! Speciellt BC'n behöver ofantligt mycket aktivering, och den behöver även få valla.
Jag tycker ni kollar in rasgrupp 9, sällskapshundar. Pudel, Papillon, Kromfohrländer, Cavalier, Tibbe, Bostonterrier m.fl. De flesta i den gruppen verkar passa er iallafall!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13

#5 gud nej jag menar verkligen inte så, golden är bland den finaste och mysigaste hundrasen jag träffat! men dom blir oftas så på, dom vill ofast alltid ha klar tecken ifrån husse/matte, dom är lixom inte så själv gående eller vad man säger.
Gud det går inte att förklara, dom har lixom inte skinn på näsan.
men det är en bedorande vacker ras !
japansk spets har jag faktiskt inte läst så mycket om. Man kankse vore göra det.
Nej någon spaniel är og inte någon ras vi letar efter.
#8 åh vi får gå in och kolla där, så kan man läsa på lite om dom olika raserna.
#9 handlar ju bara om aktivering och uppfostran tycker jag ;)
men som andra sagt, kolla rasgrupp 9 :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#9 ja det är klart, man formar sin egna hund lixom :)
ja ska kolla in där :)