ut eller in?
Hejsan,,,
man pratar ju ofta om hur ofta en hund ska gå ut, vissa säger 5 timmar andra 3 etc,, det beror ju lite på ålder och så såklart… Men det är inte det tråden ska handla om hur ofta utan mer hur ni räknar dessa timmar?
är det från ni går ut eller från det ni kommer in?
tex,,, om jag går ut med min hund med 4 timmars mellanrum, jag går ut kl 10 och kommer in 11,, när är det då 4 timmar?
14 eller 15?
bara en fundering jag fick på hur ni räknar och tänker.. :-)
//Linda
Ärligt talat så räknar jag inte timmarna, utan går ut när som helst, brukar aldrig räkna.. Märker när hon behöver gå ut också 
Jag räknar ungefär från det att jag kommer in igen. Just för att hunden rastats då och inte behöver rastas på sioså många timmar igen. Tycker det blir fel om man räknar innan man rastat hunden :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Men ska tillägga att jag inte är noga, utan går mer på känsla o logiskt tänk :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag går mest på känsla jag med + att jag märker när Mogge börjar bli nödig. Men jag håller ändå lite koll på timmarna så det inte går alltför lång tid emellan!
Själv brukar jag inte räkna timmar. Har haft hund så pass länge att det på något vis sitter i ryggmärgen, en känsla, när det är dax att gå ut igen 
Men skulle jag räkna så skulle jag räkna från när vi kommet tillbaka från promenaden och inte från innan jag rastade dem vilket inte låter klokt i mina öron. Så skulle vi vara ute på promenad mellan 9-10 så skulle jag räkna från kl. 10 och frammåt när det är dax för nästa…
Jag ränkar från att jag kommer in igen.
Jag måste nästan räkna på Prins inte visar när han blir nödig utan kan hålla sig till dödagar! Så jag ränkar och går ut var 4:e timme.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Jag räknar inte hur ofta jag går ut, utan går på känn och läser av hundarna lite, men märker att det ofta blir att jag går ut ungefär var fjärde timme.
Jag räknar tiden från att jag kommer in. Om en promenad är två timmar är det ju ingen som helst mening för mig att gå ut två timmar efter att jag kom hem, och skulle man vara borta 4 timmar eller längre så får man ju genast problem ;)
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Räknar aldrig timmar, det sitter liksom i huvudet när det är dags att gå.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Räknar inte timmarna ;) Men tun var 4-5 timme :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vet inte hur jag räknar, jag räknar nog inte alls skulle jag tro. Sitter nog i ryggmärgen som andra sagt att man vet när det är dags att gå ut.
men det är väll egentligen roligast/bäst för hunden om man börjar räkna när man går ut och inte när man kommer in, För om vi säger att hunden får gå ut kl 10 och kommer in 11 och så fyra timmar efter det är ju 14 och 15. Så om man räknar när man gå ut ist för när man kommer in så får ju hunden gå ut igen redan vid 14 ist för 15. Så hunden blir nog glad av det iallafall :D
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Brukar "räkna" från det att jag kommer in, går ut var 4-5 timme med mina ungefär.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag räknar inte timmarna. Min och min mammas hund gnäller eller skäller vid köksdörren när de behöver gå ut så då släpper jag bara ut dem på gården en stund. :) Om de inte har varit ut på ett tag och inte har "sagt till" för att de tex har sovit så brukar jag ändå släppa ut dem så att de i alla fall har chansen att uträtta sina behov. Jag skulle tippa på att de är ut ca var 4-5 timme eller så.

jag räknar från det jag kommer in och går var 4-5 timme. Min hund kan lätt hålla sig flera timmar men jag tycker att det ska gå max 5 timmar mellan rastningarna.
>>>Malum domesticum<<<
Jag räknar timmar när jag är borta, är jag hemma hela tiden så går jagh ut när det känns rätt, när hunden börjar vakna eller få tråkigt och så.
men om jag ska bort så räknar jag ifrån när vi kom in från promenaden och räknar timmarna ifrån det. För det är ju när hon fick kissa senast.
Jag blir lätt tankspridd om det är mycket på gång och har ett väldigt varierande schema, så jag kommer liksom aldrig in en vardagslunk. Det och att hunden aldrig visar när han behöver gå ut gör att jag räknar timmarna noga, oftast blir det ca 5.
Vi går ut var 4e-5e timma med våra hundar. Vi måste räkna då ingen av våra hundar visar när det är dags.