Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2446 ggr
bambiiii
0

Nypa nackskinnet?

….för att få en hund att sluta skälla? bra  eller såligt! om man nyper hårt?

har ingen hund men vill veta då jag har hört det!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Norpan88]
1

Jag har för mig att hundar är rätt okänsliga i nackskinnet. Jag brukar göra som cesar Milan… peta till i sidan med en hand och säga scchhh

[Norpan88]
0

Dom har ju mkt överflödig hud där i nacken menar jag.

zickan
0

Skulle inte hjälpa att nypa nån av mina hundar i nackskinnet, vet inte direkt om det är en så effektiv metod. Ene brukar mest lyssna på tillsägning. Andra lyssnar sämre. Bara försöka avleda henne från tanken på att skälla.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Viccan92
4

Min hund har massa med hud i nacken. Skulle jag nypa honom så skulle han stöna och tycka att det var jätteskönt. Massage skulle han säga.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

bambiiii
0

4# hahaha okej! ;)

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

thilda-
0

Håller med #4 min har mkt löst skinn vid nacken så det skulle räcka till en till hund :) Jag nyper akillez i örspetsen om han är helt " låst " men oftast så räcker det med ett nej

LostMySelf
0

Biter inte mamman sina ungar i nackskinnet när hon tillrättavisar dom?

Changrila
3

Dåligt enligt mig, eftersom jag är övertygad om att man inte ska behöva göra det obehagligt/jobbigt/läskigt för en hund för att få en fungerande relation.

Jag har då aldrig sett en mamma tillrättavisa sina valpar på det sättet, och jag har bott på kennel och följt flera valpkullars uppväxt. Kanske att en stressad tik skulle kunna få för sig sådant, men annars, varför skulle en tik öht tillrättavisa sina valpar på det viset?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Smullis
1

Det skulle bara vara massage för min med, haha! Men skulle inte göra det i fall det gjorde ont.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Cassii
0

När hon skäller brukar jag säga tyst och för det mesta lyssnar hon, annars brukar jag bara peta med ett finger på henne rumpa och då kollar hon upp och har liksom glömt bort sig tidigare, så lite uppmärksamhet bara sen funkar det!

Satum
1

Vår Mogge skulle nog också tycka det var mer skönt än jobbigt, haha.

Jag kör en pet i sidan med fingret/handen och/eller säger ett hårt&kort "shh!" om han är på g för att börja skälla eller redan skäller.

Det funkar på honom!

Fridaaaa
0

Om våran hund inte tystnar brukar inte jag nypa i nackskinnet, tycker det är fel. Tar däremot lite i nacken, för hon gillar inte det direkt, och då brukar hon sluta:)
Mest för att få uppmärksamheten och bryta fel beteendet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

men hunden piper näst och hunden är typ 5år när hon nyper så det borde göra ont

Em_
0

Det fungerar absolut inte på min hund. Har provat i ren desperation när han har tokskällt på saker, men han verkar tro att det t.ex. är den andra hunden som har kommit åt att naffsa och lägger i en hyperväxel till och blir ännu mer låst.

Fridaaaa
0

#13 vår hund piper ibland utan anledning hehe men visst den människan du pratar om har nog ont med tanke på hur du beskriver hur h*n gör

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.