Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4124 ggr
[Surina]
0

Sele man kan lyfta i?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev en skum titel med iaf…

Tänkte leta efter en billig valp sele som man kan lyfta hunden i så att säga.

Att kommer nått eller det händer nått så kan jag dra upp hunden i kopplet utan att det gör ont osv?

Menar inte att jag ska låta hunden hänga ofta men jag vill känna att händer nått så skulle ju inte det vara dåligt.

Funderar på den här typen av sele om den skulle vara ett bra alternativ?

Rafflan
0

I nödsituationer har mina hundar lyfts i alla typer av selar, senaste hade en typ spårsele. Ingen av hundarna ha verkar tyckt det har gjort ont så den på bilden funkar nog bra :)

[Surina]
0

Tack ! :D Jag vill verkligen vara på den säkra sidan ^^

Kitten86
0

Den selen ser okej ut, för nödsituationer iaf.

Som vuxensele kan jag annars rekomendera dyrare sele av märket Ruffwear. Är gjord, så att säga, att lyfta hunden i.

Ruffwear's sele kan du läsa lite mer om här (orginal sidan på engelska)

Bl.a. svenska internetsidan "Ekipaget" säljer Ruffwear artiklar, om det är av intresse…

[Surina]
0

Jo jag har räknat med att jag ska köpa mig en dyrare sele när hon är runt 5 månder då  hon ska vara i vuxen storlek :) Ska kolla upp detta märke ! Tack för tipset!

Kitten86
0

Ja det är ett märke värt att kolla upp!

Har jättemycket artiklar för hundar, för aktiva hundar, så grejerna håller. Alltifrån lättviktsmadrasser som är lätta att ta med på hikingturer, som portabla matskålar, leksaker, klövjeväskor, skor etc etc.

Har själv en klövjeväska av dem som jag haft, och som min hund använt ganska flitigt, i ca 2 år och det syns inte ens att den är använd. Deras klövjeväskor är "byggda" på deras selar, så även dem kan man lyfta hunden i under hikingturen etc om det skulle behövas..!!

[Surina]
0

Men jag tittar lite och jag vet inte om de är för stora för min hund även när den blir stor :S

sofiek90
0

Det bästa är väl att du provar en sele då du fått hem valpen, så du vet att den passar. :) Du får väl lugna dig lite ;)

MVH

Sofie

[Surina]
0

Jo men det är att jag nu tittar på lite selar som inte finns tyvärr i sverige så då skulle det bara vara att beställa oavsätt vad..

Men vi får se :) jag försöker mest att hålla min hjärna underhållad just nu XD

sofiek90
0

#8 Ja, då får du ju beställa ändå.

Hehe, inte lätt när man väntar på en valp! :) Men dagen kommer då du får hämta hem henne också. :) Vet hur det var då jag skulle få hämta hem lillfian. När jag beställt båtbiljetterna och bestämt tid med uppf. om när jag skulle vara där o.s.v. så kändes det att det vart nära. :)

MVH

Sofie

[Surina]
0

Ja jag är helt till mig ! Ännu värre är det att helt plösligt känns det som om jag ser allt mer hundar runt mig när jag går till affären osv XD

Jag längtar så! ^^

sofiek90
0

#10 Hehe hundinvasion! ;) har du inte en hund nu då?

Förstår att du längtar :)

MVH

Sofie

[Surina]
0

Nee men hon ska komma hoppas jag <3 Om allt går som det ska så blir det nån gång omkring sommar eller innan sommarlovet.

Ja men det är ju det ! :O Var jag än går är det en hund ?! Och helt plösligt så träffar jag allt mer folk som säger att det har hämtat sin pom valp XD………..

Ja det är helt otroligt.. just nu är jag också ensam i min lägenhet så det blir ju ännu värre då :S

Maja2
1

Jadu Surina… man kan då inte säga annat än att du kollar upp ALLT gällande valpen, dess uppväxt, uppfostran, tillbehör, och ALLT annat som hör till. Cred till dig.   :)

sofiek90
0

#12 Ja som trodde du hade en hund nu med. Men då hade jag fel!

Ja usch, att vara själv gör det ju ännnu värre. Men du har ju verkligen kollat upp allt.. Finns det något mer som du inte har kollat på redan..? :)

MVH

Sofie

PetraKarin
0

Jag håller med Maja2. Det är väldigt roligt att se någon som vill och ser till att vara så förberedd som du Surina och att du försöker ordna så att allt blir på bästa sätt för alla inblandade. Rörande och inspirerande är det.

[Surina]
0

Tack så mycket ! Det värmer verkligen att få höra det ! Glad Detta är som en dröm för mig som äntligen ska bli san! Så jag vill verkligen att detta ska bli bra!

Ja det gör ju det :S .. Jag tror att jag har täckt allt nu iaf? Men det vet jag aldrig :P Jag har iaf fyllt i det mesta på min lilla checklista :)

Tack så mycket! Det är så skönt att folk tycker såhär! Ja jag vill ju verkligen att detta ska bli nått fantastisk och det är det med! Jag tar detta på ett riktigt allvar ! Glad