Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 870 ggr
kolis
0

Tips på en liten blandras

Hej!

Jag funderar på att skaffa en hund. Har haft hund tidigare i livet, men har valt bort det på senare år pga småbarn och annat. Nu har barnen blivit lite större och jag börjar fundera lite :)

Men jag skullle isf vilja ha tag i en blandras av modellen lite mindre och som inte kostar hur mycket som helst i inköp. Vad rekommenderar ni att jag letar efter för raser i blandningen? Kanske t.o.m. finns någon osm har blandras av modell mindre att sälja?

Det är absolut inte bråttom, eftersom jag fortfarande inte har bestämt mej fullt ut, håller fortfarande på att fundera fram och tillbaka… Men skulle gärna vilja ha lite tips av klokare människor än mej om detta… :)

jonasjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi har en liten bl.ras tjej som heter Lady hon har raserna Papillon/Japanese chin i sig.Hon är världens underbaraste,är med överallt kan gå hur längt som helst när man är på promenad. Hon har haft trvå kullar förrut,första gången fick hon bara en valp para då med en Papillon. Andra gången fick hon 6 st, då med en Bishon frisé. Nu ska hon ha valpar igen och nu med en Phalené. Hon ska ha om ca två veckor. Alla valparna har varit jättepoppulära,och alla valpköpare är så nöjda..

På bild Lady med två av sina valpar från andra kullen Glad

kolis
0

Hmmm, det låter ju väldigt intressant… Då är dom leveransklara i slutet av juli/början av augusti?   I vilken prisklass ligger valparna?

Fler frågor:

Mycket pälsvård?

Hur är dom i temperamentet?

Jag har ju barn, hur går dom ihop med barn tro?

*nyfiken*

jonasjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Jo dom blir leveransklara ungefär den tiden,vi har tänkt oss kring 5-6 tusen för dom. Pälsen är lätt att sköta..förra valparna hon fick var ju med Bishon frisé och endel av dom måste tyvärr klippas några ggr/år men inte dessa valpar.Temperamentet är bra, hon är jättesnäll med barn och älskar att leka med dom. Ser när man möter större hundar att hon vill bestämma :) så hon är tuff av sig,men finns inget ont i henne alls. Nu bor vi ju i Norrbotten så det är ju en bit hit men om du är intresserad så kan du ju höra av dig senare Glad Carina

På bild en av valparna från förra kullen

kolis
0

Ska fundera på saken.. Dom var iaf väldigt väldigt söta Skrattande Jag återkommer…. :)