Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1488 ggr
Chilli10
0

Bra böcker?

Hejsan hoppsan! Glad

Funderar på att beställa några bra böcker. Har flera om klickerträning och lite så men skulle vilja ha någon/några om hundens språk mm.

Har hittat Hundens språk och flockliv av Lars Fält samt Bra relation av Kenth Svartberg.

Rekommenderas de? Eller har ni bättre förslag?

Skulle även vilja ha någon bok om hundens kropp och om stretching samt massage. Några förslag? :)

PetraKarin
0

Jag har förstått det som att Bra Relation är riktigt bra, ska beställa den tänkte jag, och kan öven rekommendera Hundens Språk och Tankar av Per Jensen.

Chanku
0

Skulle jag välja mellan dom två böckerna så skulle jag ta Bra relation. Har helt enkelt hört så pass mycket gott om den boken.

Anna Holmberg har tre böcker som är populära: Hundmassage & stretching: Låt tassarna vila, Rehabilitering för hund och Fysträning för hund.

Har du Karen Pryors Skjut inte hunden? Om inte, så är det ett bra köp! :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Chanku
0

Ja just det! Dogs: A New Understanding of Canine Origin, Behavior and Evolution av Raymond Coppinger är också en bok värd att köpa, förutsatt att du inte har något emot engelska :)

Släpp kontrollen lös av Leslie McDevitt är också bra.

Böckerna av Ian Dunbar (Before you get your puppy och After you get your puppy) har jag fått rekommenderade. De ska finnas gratis på internet, så googla runt så kanske du hittar dom! :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

PetraKarin
0

Ja precis! Karen Pryors Don't Shoot The Dog är ett måste för alla klickerintresserade och intresserade av inlärning över huvud taget. Likaså Excel-Erated Learing av Pamela J. Reid.

Chilli10
0

#1 Okej, ska kolla in den också! :)

#2 Ja, det var Bra Relation jag tänkte ta först faktiskt :D 
Hundmassage och stretching samt fysträning för hunden verkar ju väldigt bra! Den sistnämnda rekommenderar flera på ett weightpull-forum med :)

Skjut inte hunden har jag inte, ska läsa om den med.

#3 Hehe, engelska är inte min starka sida ;)

Mischa
0

Bra relation är den bok jag faktiskt uppskattat mest av alla hundböcker, sedan gillar jag "släpp kontrollen lös" även om den kan vara lite agilityinriktad i vissa kapitel.

≧◔◡◔≦

Chilli10
0

#6 Härligt, känns som det är ganska värt att köpa det iom att den rekommenderas så starkt :)

Maja2
0

"Lystra" av Memea Mohlin,

"kontaktkontraktet" av Eva Bodfäldt

"Drivkraft & Motivation" , Alfasyndromet, av Anders Hallgren

Min bästa vän: Aktivering & hundpsykologi, av Marie Hansson

Stressade hundar, av Martina Nagel och Clarissa v. reinhardt

Din hunds beteende i vardag och träning, av Jan Gyllensten

Är några böcker jag tycker är bra.

Chilli10
0

#8 Tack för alla tips! :)