Is på havet!
Åh vilka fantastiska bilder!
Klenod är ju en så vacker Grand Danois 
/Désirée
Skulle inte ge mig ut på is utan dubbar, pik samt livlina. Ombytes kläder lika så. Även om isen ser tjock ut kan den snabbt bli sämre på ett annat ställe, många olyckor sker ju att man ger sig ut på isen utan kundskap så ta det försiktigt på isen.
Mysiga bilder :)
Ahhh… älskar bild "2 :)
#9 Fast… minusgraderna säger inte mycket. Är det strömt så blir det ingen is ändå. Jag bor vid en sjö som är dammad…. vi har haft mellan 25 och 38 grader kallt ett par veckor… men där det strömmar är det ingen is ändå.
sen kraschar man när man kommer in i värmen i soffan ^^
Måste berätta en hemsk sak också. Vi gick inne i skogen och helt plötsligt märkte jag att Klenod hade hamnat en bit efter mig och hon stod bara och tittade rakt ner i marken och gnydde så jag gick dit för att kolla då hade något lagt en hund invippad i en filt mitt på marken där… Den var fastfrusen i marken och täckt av frost :/ stor som typ en större labrador! den var alltså död. Sen träffade jag en annan hundägare och hon sa att hon hade hittat måånga hundar på det viset och pekade ut precis var de låg! Helt plötslig så räknade vi och där var ca 5 hundar och en katt som var utplacerade vid antagligen olika tillfälle då de var olika förmultnade. Hon sa att hon hade hört att många som inte hade råd att kremera körde ut och la dem där ute :S Läskigt och hemskt!
Medarbetare på Hundar.ifokus
#9 Är din säkerhet jag tänker på när jag säger att du leker med ditt liv ute på isen utan utrustning. Bara för att isen är tjock på ett ställe kan den vara lika tunn 2m från dig, ramlar du i kommer du inte kunna ta dig upp och snabbt kyls ner. Många varje år som omkommer ute på isarna så ta det försiktigt på isen.
#11 & 13 men usch nu fick jag kalla kårar! tänkte inte ett ögonblick på det och nu när ni säger det så låter det ju så självklart :S Ska aldrig mer göra det iallafall!
#7 ja den är favoritbilden ^^
#4 tack :D ja det är hon verkligen!! <3
Usch, tråden gav mig smått ångest…….. Eller , väldigt mycket ångest!
Men Hon är jättefin!
Men det där med att sjunka genom vattnet - usch, får rysningar!!!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Åh vilken vacker hund du har!!
och det du skrev i inlägg #12 lät ju inte precis trevligt, ursh
får man verkligen göra så?
#16 Jag vet inte! jag tycker det är hemskt att man gör så och undrar också om man verkligen får göra det… hm?!
Jättefina bilder, hon är så snygg, Klenod!
Vad är det för kamera du har? 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#18 Tack så mycket
det är min mobilkamera faktiskt, den ger fina och bra bilder.
Oj, det gör den verkligen! Vad är det för mobil? Har aldrig sett så fina och skarpa bilder från en mobilkamera 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jättevackra bilder, men som sagt så skulle jag aldrig våga göra så. Det är verkligen att leka krona/klave med döden… Is är oerhört oförutsägbar och jag skulle aldrig gå ut på den utan utrustning och utan att ha frågat någon som verkligen vet om det är helt säkert. Skulle heller aldrig ha hunden okopplad på isen. Brister den så har du ingen chans att komma åt hunden, risken finns att den sjunker ner under isen och inte hittar upp igen. Har du hunden kopplad så har du ju, även med en grandis, någon slags möjlig chans att försöka dra upp hunden igen eller åtminstone hålla huvudet över ytan om du inte har sele.
Titta på det här klippet. Det visar ett årligt event på Island, en istölt som det kallas. Där kan vi snacka om att isen är oförutsägbar, för jag lovar att de kollade noga innan om den skulle hålla (det är hästar för många hunra tusen på den där isen…). Alla klarade sig i det här fallet, även samtliga hästar, men är du själv ute på isen så är det inte alls säkert att det går lika bra… Det enda som räddade dem i det där klippet är att hästarna bottnade.
Det är lätt att vara efterklok, men snälla snälla tänk dig för när du handskas med moder jord nästa gång :(
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#20, De är tagna med en Iphone 4s. Tror det är en 8 megapixelkamera och jag är jättenöjd med den :)
#21, Tack så mycket!
Jag vet! Jag har ju skrivit att jag inte tänkte på det och att jag inte ska göra om det. Det slog mig inte fören jag läste vad någon skrev här ovan att det klart kan gå illa till och jag var helt själv där ute utan någon annan människa. Vet inte vad jag mer kan säga helt enkelt än att jag inte ska göra om det. Om jag hade tänk på det så hade jag inte gett mig ut där. Förlåt(?!) eller vad ska jag säga :P
Tror Klenod vet om hur vacker hon är ;) Ser så ståtlig ut så! Jättefin :)
Fina bilder :)
Själv har jag både varit på och i vattnet :D
Jisses vad fin hon är! Härliga bilder :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
#23 Tack :D hehe det tror jag med ;P Hon älskar att bli fotad och ofta när jag drar fram den så står hon helt stilla och sträcker lite extra på sig ;) haha verkligen en linslus ^^
#24, Tack
hihi
#25 Tack så mycket, tror att Klenod också tackar ;P hehe
Vilka härliga bilder! Och jag måste säga, shit så snygg hon är med sitt röda halsband! 
- Mvh Emma
#12 Det låter ju fruktansvärt
Bara lägga dom döda djuren mitt på marken. Blir så ledsen av att läsa sådant.
Men det var superfina bilder på Klenod, som vanligt 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Oj vad härliga bilder och söta Klenod! Här i Stockholm, iaf där jag bor är det nästan alltid is på havet. :)
// Hannah
¨borde man ringa polisen? ang det med hunden som var död?
#30 Det tycker jag!
#30 Definitivt!
Vilka underbara bilder
#30 Det tycker jag, vet inte ens om man får dumpa djur på det där viset (?) Sen tycker jag det är otäckt om något litet barn hittar den döda hunden.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#30 Det tycker jag! Är hundarna och katterna id-märkta kanske polisen kan spåra djurens ägare, om de fortfarande är avläsningsbara vill säga.
Själv älskar jag att gå på isen när den är tjock och det känns tryggt! Fast jag har ändå "dubbar" hängande runt halsen och linor på hundarna så jag lättare kan få upp dom OM de skulle gå igenom någonstans. Men här går jag på en liten dysjö som inte är mer än 4 m djup och helt utan strömmar:) Blev sugen på att ta en tur på isen med hundar och kamera:)
Klenod är sååå vacker! Det röda halsbandet passar henne perfekt:)