Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2425 ggr
Michaela-N
0

Haltande hund

Pga. en olycka för precis två timmar sen nu så haltar min hund på höger bakben. Han hoppar runt på tre ben, jag har klämt men inte hittat ett ont ställe så ja vet inte hur det hänger ihop, men han haltar knappt för att det är kul. Min fråga är då hur länge man ska vänta innan man åker till veterinär och kollar upp det?

Maja2
0

Vad för slags olycka var det?

Michaela-N
0

Min syster sprang och ramlade på hunden.

Qepta
0

Min tik skadade haltade förra året, Dagen efter olyckan åkte vi in med henne och vi röntgade henne. Då såg vi att tassen var stukad. Hon fick medicin utskrivet. Och blev bra efter en vecka.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Maja2
0

En hälta är sällan akut, så du kan nog lugnt vänta tills i morgon i alla fall och se hur det är då.

vallhund
0

Koppelpromenader o vila, har det inte blivit bättre så kan du ringa vet på måndag

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[hyperiion]
0

Om hon inte har fått feber av smärtan eller svulnat ordentligt i benet så kan du avakta:)

Michaela-N
0

#6 Han har inte feber, han är inte svullen, han springer på som vanligt med de andra benen, han gnäller inte när man tar på benet, vi har varit ute och gått och han har lyckats stödja på benet när han kissar samt när han går i bland också. Just nu sover han och jag vill inte väcka honom men jag ska kolla hur det ser ut senare i kväll eller imorgon.

[hyperiion]
0

De är ingen klo som sprack? Tänkte så de känns äckligt i pulpan då vill dom ju inte sätta ner foten även om själv tassen inte gör ont. Det kan också vara så att den sträckte sig lite. Men det verkar ju inte gå någon nöd på honom:)

Michaela-N
0

#8 Nej det kan det inte vara…

En sträckning är det säkert, det är vad jag tror att det är.