Vovve.net Forum!
Hej! Det första hundforumet jag nånsin engagerade mig i var vovve.net's forum. Därför var ju det det enda jag visste fanns, och jag var som ny hundägare mycket lättpåverkad. Alltså var vovve kanske inte det rätta forumet för mig
.
Ni som har varit inne där vet ju hur det är - påhopp och besserwissrar som lurar runt varje hörn. Och när man säger att man tycker det är en otrevlig ton så försvarar alla genast vovve-forumet: "Det är inga påhopp, det är TS som är okapabel till att ta till sig tipsen vi ger!". I några enstaka fall är det kanske så, men i de allra flesta fall är det erfarna hundmänniskor som överlägset ska kritisera och t.om. trycka ner oskyldiga, trevliga hundägare som inte besitter samma kunskap, och kanske ställer en - enligt dom - "dum fråga".
Som tur var hittade jag iallafall in till detta forum, och blev så glad när jag såg att saker faktiskt kan diskuteras i en trevlig ton och att folk kan resonera moget och rättvist, samtidigt som de kan rådge folk - utan att låta nedlåtande.
Tack hundariFokus, ni gav mig hopp om att det fortfarande finns schyssta hundmänniskor här i världen
.
Är det någon mer som har "hängt" inne på vovve? Vad tyckte ni om stämningen där? Jämför med iFokus? Diskutera och säg gärna emot mig om ni inte håller med 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Ja, hundar.ifokus har en mycket schysstare ton :)
Jag blir mest förvirrad på vovve.net , och jag vet ju inte heller om någon skrivit något i de trådar jag skrivit i eller startat..
MVH
Sofie
#4 nej jag vet, man måste hela tiden klicka "uppdatera" uppe i adressfältet och leta upp sitt inlägg, klicka på det och leta igenom om någon har skrivit något nånstans :O
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#5 Ja, jag tycker det är krångligt. Är dock sällan inne där men jag startade en tråd för inte så länge sen och orkar inte leta upp den varje gång. Lika bra det kanske, då jag inte fick svar på min fråga. ^^
MVH
Sofie
Jag är inte medlem där men har ibland googlat runder på internet om olika frågor och har då råkat komma in på vovve och det jag tycker är jobbigt är att man måste trycka på en länk för att se ett svar till TS. för varje svar = ett tryck, tycker det är asjobbigt! så i slutändan har det blivit så att jag ställt frågan här inne om jag inte hittat svaret på internet.
Som Medarbetare på HIF så blir man ju jätteglad över att folk trivs här inne och tycker folk är trevliga. Vi har ju en underbar Sajtvärd som är guld värd och inte minst sagt de andra medarbetarna också :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
#7 Visst e de jobbigt med allt klickande! Bättre här, när allt är mer sammanhängande även om det kan bli rörigt när en trött människa ska läsa igenom en tråd på över 100 inlägg xD
MVH
Sofie
Jag håller med dig Linn!
Mjo den sidan är det många besserwissar ja.
Blivit påhoppad där många gånger, så avslutade kontot där :/
Men kollar runt på artiklar mm finns bra fakta där :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har varit på forumet sedan våren 2008, och visst är det en trist ton. Tycker man inte som "eliten" så är man bara en okunnig djurplågare som inte borde få vara i närheten av en hund. Den sista tiden tycker jag dock att Vovve har lugnat sig och Alltomhundar, som förut var så trevligt, har gått om Vovve i otrevlighet, besserwisser-attityd och sarkasmnivå…
Vovve.net har otroligt kunniga och erfarna människor inom dom flesta områden som är aktiva där inne, klarar man att "plocka russinen ur kakan" och inte ta kritik personligt så är det en guldgruva gällande kunskap.
≧◔◡◔≦

Ibland tittar jag på annonserna eller läser om olika raser men jag har alddrig deltagit i forumet. Kanske pga en bekant som sa att hon tyckte att tonen var så hård och otrevlig där.
>>>Malum domesticum<<<
#12 Fast dem kan ju förmedla det på ett bättre sätt och inte trycka ner folk? Vilket dem gör….
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är medlem på vovve, men är nästan aldrig inne där då jag tycker hela sidan är en enda stor röra. Verkar inte som att dem försöker uppdatera den heller. Har sett likadan ut så länge jag varit medlem iaf.
Ang människorna som finns där så har jag inte märkt några särskilda "påhopp".
Sen finns det alltid någon besserwisser på alla forum. 
Absolut att man kan välja hur man framför det, internet är ganska opersonligt och kan vara svårt att framföra saker på "rätt sätt" ibland via en text.
Sen tror jag det beror på hur stor forumvana man har, det finns ju även användare på alla forum som blivit rosenrasande för att dom tar inlägg så personligt, likaså finns det användere på alla forum som blivit varma i kläderna och tar chansen att få briljera på TS bekostnad.
För egen del tror jag att jag kan vara lite för rak ibland just för att det är liksom 110:e gången ämnet dyker upp och och man glömmer att kanske linda in sitt svar för att TS inte skall känna sig trampad på tårna.
≧◔◡◔≦
Jag var inne där hela tiden när jag var liten, jag var inte medlem men jag tittade alltid på alla raser för att de var så söta! :D
nu är min hund med i Cocker spaniel galleriet, ;)
Jag är mest på alltomhundar.com och läser. Är dålig på att skriva där faktiskt. Tycker kunskapen på AoH är mycket större än på Vovve, där har mest folk bara extrema åsikter och lämnar dryga kommentarer. Skriver sällan på Vovve och har väl mer och mer börjat överge det forumet faktiskt.

Vovve brukar jag kika in på mest för att få mig ett gott skratt.
Däremot brukar jag ofta hänga på aktivhund, roligare nu när dom börjat fräsha upp sidan.