Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1135 ggr
Susanna_w
0

Iskallt

Jag har länge tyckt att man inte ska knyta fast sina hundar utanför affären eller vilket ärende man nu ska göra. Men igår började tårarna nästan komma. Det satt en JR utanför AF utan täcke eller någonting. Satt och skakade och lyfte på benen så ofte den kunde. Jag och min vännina stod brevid den och höll den sällskap i c:a 15 min. Jag väntade på ägaren som var en äldre kvinna och talade om för henne vänligt men bestämt att hunden fryser eller är rädd eller båda dera. Då talar hon om för mig att hade hon frusit hade hon satt sig på tidningen på marken (för den är ju så "varm") och att hundar fryser inte om tassarna för det har hon hört av en "expert". Denna expert skulle jag gärna vilja träffa! Sen blev hon sur och traskade där ifrån.

Tycker det borde bli lag på att man inte ska få knyta sina djur och lämna dom ensamma, både för hundens skull och för att ingen ska kunna stjäla hundar. Den hunden hade inte varit några som helst problem att sno med sig.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

LinaK
0

Usch fy så förbannad man blir när man hör sådant Rynkar på näsan

Det var en kvinna här i samhället som hade dvärgpincher som hon satte utanför en restaurang och sen gick hon själv in och åt. Det var RIKTIGT kallt utomhos, många minusgrader. En tjej hade hållit koll på detta och gick efter en stund in i restaurangen och skällde ut denna kvinna rejält! Då hade nog kvinnan blivit skamsen och gick med en gång ut till sen stelfrusna stackars hund. Usch!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Deniise]
0

#0 Håller helt med dig.
Min mamma bor i ett litet mindre samhälle & när jag är där ibland så händer det ju att man traskar bort till affären för att köpa något.
Och varje gång jag ska dit så ser jag alltid samma hund utanför affären, tror det är blandning på drever & någonting.. Det är hon som jobbar i affären som har med sig hunden varje dag när hon börjar jobba, binder fast honom utanför affären & låter honom sitta där till hon slutat jobba. Hur kallt det än är ute så sitter han alltid där, i flera timmar, utan täcke och liknande. Tycker så himla synd om honom!

Gick fram lite försiktigt en gång för att hälsa på honom, men märkte då att han var väldigt skygg & verkade rädd för människor. Det gör ju inte saken bättre då att sätta en sån hund utanför en affär där det alltid springer människor ut & in från affären.

Nej, sånt gillar jag verkligen inte att se.

[Forest]
0

Ursh att folk inte låter hunden vara hemma när man handlar :-(

MoaL
0

Vi binder aldrig vår hund ute, oavsett väder. Det finns så många idioter så jag fattar inte hur man överhuvudtaget törs riskera något. :/

Att de inte fryser om tassarna var verkligen dagens största skitsnack. Vår amstaffkille på nästan 40 kilo behöver inte bli utsatt för särskilt sträng kyla innan han börjar både darra och halta, och när vi kommer in kryper han gärna upp i sängen och ligger under täcket för att bli varm.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Karmatarerskanise
2

Förstår inte och kommer aldrig förstå hur man kan binda sitt djur utanför affären ellen annan lokal.

Inte bara det att det finns sjuka människor som kan skada, skrämma eller på annat sätt skapa obehag för djuret, utan det händer ju att hundar stjäls! Och nu när det är kallt är det ju rent plågeri!

Man ska aldrig lämna sitt djur utan uppsyn bland allmänheten. Alla borde ta sitt ansvar.

MoaL
0

Precis, Hera.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jenniferri
0

Jag skulle aldrig kunna lämna en hund utanför affären speciellt inte på vintern. Då får hunden stanna hemma ist :/

// Hannah