Spy galla
Hur ofta brukar era hundar spy galla?
Jag tycker att mina hundar spyr ganska ofta, spec amstaffen. Jag skulle nog kunna säga att hon spyr upp galla minst 1gång i månaden. Är det normalt?
Mvh Jenna
Vissa hundar är känsligare och reagerar så fort magen är tom. Har hunden detta problem så kan du försöka dela upp maten i tre omgångar så brukar det gå över. Min tik kräktes galla ganska ofa tills ja gjorde så med maten. Min hane där imot har kräkts ca 3 gånger under det 2 åren jag haft honom. Så det är olika hur mycket magsyra dom har osv
Hur gammal är hunden? Om det är en yngre hund så spyr den nog för att den ätit något olämpligt. Min är 6 månader och det kan hända nån gång i veckan att hon spyr lite… jag tror inte det är ovanligt 
#1 Jag tror också att det är individuellt hur ofta dem spyr galla som vuxna, precis som du säger kan man ju dela upp maten så de får lite oftare
bra tips!
#1 Jag håller med dig. Jag hade samma problem med mina hundar, att de spydde galla lite då och då.
Men efter att de får mat 3ggr/dagen så spyr de inte galla längre :)
Min valp gjorde detta i början när han precis kommit hem till oss, antagligen för att han inte åt så mycket just då.
Som de är nu äter hon 2 gånger om dagen. Då kanske jag ska testa att ge henne 3 gånger istället. Tack för tipset :)
Hon fyller 2 nu i vår. När hon var liten spydde hon lite oftare och då tänkte jag med att de var normalt. Men sen tycker jag att de har suttit i sig lite och oftast är de på morgonen hon spyr, så då kan hon inte ha satt i sig något konstigt eller så. Brukar väcka mig med sitt hulkande :P
Mvh Jenna
Vår unghund spydde ofta förut. Oftast på morgonen innan han hade fått mat. Men nu har han slutat med det. Dock ibland så kurrar hans mage högt om magen är tom. Kanske behöver din hund äta tidigare på morgonen eller senare på kvällen så att magen inte är tom. Eller att du delar upp dagsgivan i 3 delar, ger 1 del på morgonen, 1/2 på dagen och 1 och 1/2 på kvällen så är hon kanske mätt längre på morgonsidan. Om hon nu inte blir mätt och lämnar. hm, bara tankar.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Min har spytt galla någon gång på morgonen när det har gått för lång tid sedan senaste måltiden men det slutade när jag gav kvällsmaten något senare än vad jag gjorde innan.