Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 877 ggr
[Surina]
0

Någon som vet nått om denna?

Hej alla!

Jo jag har tänkt att jag ska strunta i stabil cansvar bur och satsa på alsafe bilbälte de gångerna jag åker bil :)

På tåg behöver jag ju inte direkt ha bältet men det kan vara bra att ha någon form av bur känner jag.

Speciellt när jag ska hämta min hund måste jag ha nått att transpotera i.

http://animail.se/transportbur-linus-open-rod-50x33x35.html

Något som vet nått om denna? Tyckte det var bra att man kan öppna taket!

[Surina]
0

Ingen som vet nått ?? :S

Belimas
0

Vet vad, om den är krocksäker ? lätt och smidig ? etc. Krocksäker är den säkerligen inte, lätt och smidig att bära har jag för mig att den är, tror att det var en sådan eller en likvärdig modell jag kollade på för ett tag sedan. Smidigt med öppning i taket när man ska ta ur katten/hunden eller vad man nu vill ha i den.

[Surina]
0

Om det kan vara en bra bur till att ha på tåg osv inte till bilen, då jag ska ha bilbälte i bilen.

Men jag känner att på tåget vill jag ha nått enkelt och som går enkelt att ta med och smatidigt är stabilt.

[Tess86]
0

Ska du resa med tåg när du hämtar hem valpen? Det kanske är bra med en bur vissa stunder men jag skulle rekomendera att du mest har valpen i famnen och knäet när du reser, dvs. om man får det. Man brukar ju rekommendera att valpen reser i knäet i bil också vid första resan hem, för att den ska känna sig tryggare.

Belimas
1

Så länge det inte är en metallbur så kan nog i stort sett vilken platsbur som helst fungera på ett tåg, metallburarna blir så ruskigt tunga att släpa på och på tåget har man kanske en väska och så en hund att hålla reda på. Enklast är nog att prova, känna och "klämma" på burar i en affär.

En enkel bärväska (för katt/hund) kan ju också fungera och till dom brukar det även följa med en lång bärrem så man kan hänga väskan över axeln och så kan man ha hunden i den då så har man ändå händerna fria till annat om det skulle behövas.

[Surina]
0

Nej jag ska åka bil en stund sen kommer jag få åka tåg den långa sträkan.

Men det känns ganska osäkert att ha den i knät när jag åker bil? Den kommer ju få sitta i mitt knä de 3 timmarna på tåget senare ?

Bältet kan jag inte beställa förens valpen är i sin ungifär vuxen storlek.

[Tess86]
0

#6 Nej, om du ska köra själv kan du ju inte ha valpen i knäet, det är ingen vidare bra idé. Det är väl mer om man har någon annan som kör, så kan man själv ha valpen i knäet. Det är ju aldrig särskilt säkert att åka så heller med hunden men många rekommenderar att man ändå gör det vid första resen för att valpen ska känna sig trygg. Om alternativet är att sitta i en sån där liten bur så är ju inte det så mycket säkrare, kanske om man ställer buren på golvet i bilen så att det inte är lika stor risk att den flyger iväg vid en krock. Men som sagt, om du ska köra själv, eller om du behöver buren när du tar dig runt till tåget, så är det nog en bra idé.