Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 8618 ggr
Alexandra-S
9

Äpple

Är det farligt för hundar att äta äpple? Gizmo hittade nämligen ett äpple på golvet här hemma (vi flyttar imorgon så det är lite rörigt), han trodde iallafall att det var en boll och började leka med det och när han bet för att lyfta iväg det så fick han förmodligen i sig lite saft för han verkade tycka att det var väldigt gott. Självklart tog jag bort det så fort jag såg att han ville bita i det ifall att det skulle vara farligt.
Är det farligt för hundar att äta äpple? Eller kan Gizmo gnaga lite på det?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Mischa
1

Äpplekött är ingen fara, kärnorna är däremot inte så nyttiga.

≧◔◡◔≦

Cassii
1

Lexie brukar få gnaga på mina äppelskrutt (brukar lämna lite äppelkött) som hon brukar underhålla sig en stund med :)

Alexandra-S
0

#1 Okej, tack så mycket! Jag tänkte mer om han får leka med det så det inte skulle vara någon fara ifall han råkade få i sig lite Glad Självklart under uppsikt då, skalet vill jag inte att han äter så det kan fastna i halsen..

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Sarahansson1]
0

stjänorna är inte bra men självaste köttet är ok som de andra skriver. Men de man får tänka på och det gäller egentligen de flesta frukter att de är inte bra om de äter övermogna frukter. Det gör att hunden får mycket diarre.