Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 2357 ggr
SamanthaJones
0

Tips på aktivering för skadad hund

Prins är skadad i tassen och ordinerad vila i en vecka + att han ska gå på Canidryl. Helst ska han ligga ner o inte anstränga tassen mer än nödvändigt.

Nu har han inte fått jobba sen i fredags och det tär mer på honom än vad skadan gör. Är inget kul o vila en hund som är van o träna 5 dagar i vecka :S

så jag behöver lite tips på vad man kan träna in när hunden ska ligga ner. Plats, pang och vart är snorren har vi tränat på, och även kontakt.

Vad finns det mer för saker o träna på?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Maja2
0

Träna in att hunden ska dutta med nosen på dina fingrar, dvs lär den : tummetott, slickepott osv.

SamanthaJones
0

1: Vilken bra idé! Är ju bra överlag o lära hunden följa handen :) Tack!

Vänligen

Sofia

PetraKarin
0

Är det en framtass han har skadat? Annars kan du ge mycket tugg, typ stora märg- och köttben. Det tar en stund att greja med och är bra berikning. Även annat "matpill" som godis i pappersaskar m.m. kanske kan vara något.

"Bubbla" kan jag tänka mig att en stor hund kan lära sig göra liggandes, eller åtminstone sittandes.

SamanthaJones
0

Ja det är en framtass, tugga på saker gör han dock mest hela tiden. Har vart iväg o köpt en hel drös med olika tuggsaker till honom så han ska kunna sysselsätta sig med något ;)

Bubbla är ett jättekul trix som jag försökt lära in tidigare men ångrade mig rätt snabbt då det blev svimmingpool i köket när vi skulle träna det ;) En boxer är ganska så burdus ;)

Vänligen

Sofia