Vilken ras bör jag ha?
Hej! :) Jag har blivit allt mer nyfiken på vad ni tycker skulle passa mig. Jag kan börja med grundläggande fakta om mig: Jag är en person med mycket energi i kroppen. Jag älskar att bada, något av det bästa jag vet, och jag vill träna min hund i lydnad, agility, spår, simmningsaktiviteter. Om dagarna är jag i skolan, precis som alla 13åringar, men som tur är har jag alltid min mamma hemma. Jag vill gärna ha en kompis som är lättlärd, gillar att cykla, gillar vatten, gärna långhårig då jag älskar pälsvård. Min mamma ger ungefär en tummas promenad på förmiddageen och jag kan ge cykling och vanlig motion i skogen när jag kommer hem. Jag är ute efter en trofast och trogen följeslagare. Va ska jag ha :P Jag har inga som helst planer på att skaffa egen hund just nu. Vi har en hemma just nu, men han gillar inte vatten och hatar att springa bredvid cykel. Att hunden ska vara lättlärd är bara ett plus. Hunden får gärna vara mellanstor-stor, men det spelar inte så stor roll.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Cocker spaniel?
Är det en sådan jag söker? Kan säga att det trodde jag aldrig :D tack då mycket!
Man kan inte riktikigt säga "den rasen passar dig, och den rasen passar dig". Det finns en hel del raser som passar in på beskrivningen.
Cocker spaniel ska t.ex trimmas också, inte bara borstning som gäller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En Pudel skulle nog passa dig, finns i olika storlekar och färger.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Tack! Jag kanske skulle sagt att jag älskar pälsvård istället :)
Kolla in lancashire heeler som är en liten, men väldigt rolig hund för aktiva personer. Behöver få jobba och vill ha motion, men är oerhört lättlärd och jag vet om många yngre som ha superkul med sina heeler i t ex agility, freestyle mm.
#6 det ska jag kolla upp :) tack!