Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 9460 ggr
lovisalindstrom
0

Bra första hund?

Jag har funderat på att skaffa hund nu ett tag och undrar vad för ras som kan vara bra första hund? Nån som har nåt tips?

Cassii
4

Finns inga bra förstagångs hundar Flört

Fridaaaa
2

Allting hänger på hunden & uppfödning, inte ras ;)

Visst, vissa hundar skulle jag säga kräver lite mer hunderfarenhet, t,ex rena bruksraser oftast (självklart inte alla)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
2

Vad har du att erbjuda en hund? Vad för slags aktivering? Berätta hur du vill att en hund ska vara. Vad har du för erfarenhet av hundar i övrigt?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

gun92884
1

Det finns inte EN ras som är bäst som första hund utan du måste fundera på vilken livsstil du har och se'n passa ihop din energinivå med en hund som har samma eller lägre.  Vill du bara ha sällskap eller vill du ha en hund som du kan göra aktiviteter med … är det en hund som måste vara ensam mycket om du arbetar eller går i skolan hela dagen? Se'n ska du tänka på om du vill ha en hund som gör allt för att vara dig till lags, eller en med litet egen vilja och karaktär.

Det är mycket som man måste tänka på om det ska bli en lyckad match.

lovisalindstrom
0

Ja det är en sällskapshund, kommer att plugga hemifrån, kanske vara i skolan en - två dagar i veckan några timmar. Så kommer att kunna spendera mycket tid med den.

Fridaaaa
0

#5 Kollat i rasgrupp 9 på skk´s sida? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ingann
1

Tänk bara på att även om du väljer en ras med låg energi så behöver den ändå både motion och hjärnstimulans:)Titta i rasgrupp 9 (sällskapshundar) och läs lite om de olika raserna som finns där:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner