Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 2833 ggr
LostMySelf
0

Göra så klicker låter mindre?

Fick hem en klicker idag (http://www.jamihundsport.se/tc-clicker.html) och den låter lite väl högt, jag får typ hålla handen kupad runt den för att ljudet inte ska skära i öronen (för mig, tänk hunden). Jag vet att kikopup på youtube satte en bit kludd på sin men vi har inte samma modell så det blir nog lite svårare.

Ketang
0

Prova att lägga den i en vante eller strumpa. Det dämpar ljudet! :-)

LostMySelf
0

#1: Det funkar ju alltid :) Tror även det kan vara bra att ha handen bakom ryggen för det dämpar ju även lite.

sarae
0

Annars kan du alltid  införskaffa en ny :D Den absolut bästa klickern i mitt tycke är den här. http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=KI

svagare ljud, men som ändå hörs bra ute. Ligger väldigt bra i handen och man kan även använda den med foten ;)

Vill man ha ett ännu svagare ljud rekommenderar jag den här: http://www.haromi.se/klickerclickr-p-742.html

Lite mer otymplig, men har ett smart gummiband att fästa runt fingret och låter väldigt dämpat.

Annars är mitt tips samma som #1 & #2

LostMySelf
0

Sen kanske jag kan ta och få lite tips om bra godis? Jag ger för tillfället frolic, små ostbitar och vanligt foder (royal canin mini junior) men han verkar tröttna ganska snabbt på allt, eller är det bara jag som får för mig att han ska klara att träna längre stunder än 5-10min?

Gärna något från canis.se.

sarae
1

#4 prova annars Let'sbite eller Pet planet society! - 100& kött i små mjuka bitar som man kan klippa ner hur litet man vill. Brukar vara väldigt uppskattade! Och dessutom nyttiga ;)

Finns att köpa i de flesta djuraffärer, vet att även animail.se har dem. Lite osäker på hur det se rut hos canis

sarae
0

Såg just att de har både Letsbite och Provit där - nyttigt och uppskattat!

LostMySelf
0

Länka gärna, hittar inte =D

Royalz
0

Denna klickern går att ställa in ljudet på. Jag har en sån och så har jag en annan med högre och klarare ljud som jag föredrar

http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?pkode=KLI100

sarae
0
sofiek90
0

Du kan ha den i fickan också, då dämpas ljudet lite iaf. :)

MVH

Sofie

LostMySelf
0

Märklig sida canis var, kvittar hur jag gör så får jag inget val att betala med VISA, står bara sänd beställning (på norska, även om jag valt svenska i menyn).

MartinaLarsson
0

#4 - Använd korv, köttbullar, blodpudding. Det brukar vara väldigt populärt. Angående tiden kan jag tycka att det är lite väl länge, men jag känner ju inte din hund. När jag shejpar brukar mina träningspass se ut såhär:
- Träning i max 2 minuter.
- Lekpaus.
- Byte av hund (Hund som precis tränat får ligga i bur och vänta medan andra hunden tränar lika länge)

Därefter brukar jag ha åstakommit så mycket jag ville med träningspassen så jag brukar lägga av och låta de vila. Antingen till dagen efter eller senare samma dag, beroende vad klockan är :)

Sedan beror det kanske hur man använder klickern. Shejpar man brukar hunden (av min erfarenhet) bli tröttare än om man tränar locka-lura och bara använder klickern som en markör.

LostMySelf
0

Nu överdrev jag säkert med tiden, men ungefär 6-7 bitar av godis sen slutar han/vi. Tror inte det är 10min men runt 5 sådär max. Sen vill jag mest lära min hund de viktigaste grejerna såsom sitt, ligg och sen se vad som händer efter det. Namnet kan han naturligtvis redan riktig bra, men jag tränar det fortfarande varje dag.

LostMySelf
0

#12: Antar att du menar torkad blodpudding?

MartinaLarsson
0

#13 - Okej. Om han inte verkar orka ta det bara lite lugnare några pass så går det säkert bättre sen.

#14 - tja.. Om man orkar kan man ju. Annars är det ganska härligt att vara kletig om händerna ;)

LostMySelf
0

Sen sover han ju så himla mycket som valp, han är ju bara 11 veckor trots allt ;) Så det går bra att ge blodpudding som den är, eller ska man steka den först? (dum fråga kanske..)

UlrikaD
0

Om han bara är 11 veckor så är det inte konstigt att han tröttnar så snabbt. Det är ju mycket hjärngympa för en liten valp att ta in.

Så korta pass och sluta innan hunden har tröttnat. Det gör att han har intresset uppe för nästa pass. Håller du på tills hunden tröttnar först så kommer han inte att tycka det är roligt sen.

MartinaLarsson
0

#16 - Jag steker inte utan ger som det är :)
ja, här han 11 veckor är det inte konstigt att han tröttnar! Han blir säkert mer uthållig med tiden :)

LostMySelf
0

Jag fick precis hem paketet med hundgodiset jag beställt från Canis.se. Han älskar Provit Oxkött :) De andra har jag inte öppnat än.

PetraKarin
0

#16 Jag torkar det :)