Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3168 ggr
[ElisiaJohansson]
1

Snabbt svar tack!:)

Hur länge får en hund hållas inne på natten utan att rastas? Enligt lag

Cassii
0

Finns ingen lag..

Fridaaaa
0

Finns ingen lag, Lillan får gå ut när vi stiger upp ;) Vi släpper ut henne när vi lägger oss och släpper ut henne direkt på morgonen. Tiden varierar mycket oftast

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Labolina_73
1

men tilläggas bör att hunden inte får vara ensam hemma dessa timmar på natten.. så bara för att man sover och inte går ut med hunden får man inte se det som att det är samma sak som att inte vara hemma..

//L

elsasputte
0

Kapar tråden lite, (sorry) finns det nån lag på hur länge hunden får lämnas ensam på dagarna ? Eller per dag/dygn kanske ?

Fridaaaa
0

#4 En hund måste rastas var 6e timme, så längre än så kan den ju inte vara ensam hemma.
Dock hade jag personligen inte lämnat mer än max det antalet timmar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Noa-Nisse
0

När jag är ledig så lägger jag mig vid 00:00 och går upp vid 12:00 alltså 12 timmar. Om jag ska jobba blir det ca 6½ timme.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Sarahansson1]
0

jag släpper ut mina sista gången i trädgården sen så sover de hela natten och på morgonen släpper ajg ut dem igenGlad

Och som avanstående har skrivit så finns det ingen lag.

elsasputte
0

Oki :) Var bara nyfiken, vi har en riktig sjusovare här hemma som gärna ligger till 09 tiden innan hon kliver upp :P

Labolina_73
0

#8 ja men låt henne sova då.. :-) hahahah om det är hunden du syftar på.. ;-)

//Linda

[Ronon-m]
0

Lite OT… Men jag tycker den lagen är ganska konstig :S Asså att det finns lagar på att hunden måste rastas var 6:e timma/inte får vara ensam hemma länga än i 6 timmar.. Men sen gäller inte lagen på natten… Och hunden får inte vara ensam hemma under natten, den måste ha någon hemma.. Tycker det är en jätte konstig regel.

Michaela-N
1

#10 Hunden får vara ensam hur länge som helst, men den måste ha tillsyn varje dag. Den kan vara ensam dygnet runt men var sjätte timma under dagen måste den få rastas. Det ät inget konstigt i sig, däremot tycker jag det är konstigt att den inte gäller på natten också. Eftersom hunden sover på natten så är ju inte blåsan så aktiv, men när man lämnar hundar själv så brukar ju de flesta hundar lägga sig o sova tills nån kommer hem (eller kanske tom. när nån är hemma också). Då borde ju nattregeln gälla också.

elsasputte
0

#9 haha ja de är hunden jag syftade på :P Oftast så kliver jag upp före henne :)