ring veterinären, jag vet inte vad det är och kan inte speciellt mycket om hundar men ring veterinären direkt.
Varför ringer du inte veterinären om det är akut?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
om det är rosa så är det antagligen blod från någonstans. har han ätit ? är han som vanligt ? vad är hans temp ?
Självklart ringer man veterinären! Och tänk på språket…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
nu när jag tänker efter har han varit väldigt slö dom senaste dagarna, men jag trodde inte det va nåt speciellt, bara någon förkylning eller något. och för någon dag sedan kände jag att han hade någon slags klump på ena sidan av magen, som kändes som en testikel men han har båda nere så jag trodde att det va en njure eller något. jag ringer till djursjukhuset på en gång! det ser inte ut som blod, det ser ut som en slemmhinna som har lossnat eller nåt
Bra att du ringer veterinären. vi är ju inga här, utan bara vanliga människor med olika erfarenheten.
Bättre att prata med dom och åka in akut så hunden inte blir sämre. Dom kan ju iallafall hjälpa dig, det kan ju inte vi riktigt.
jag hittar inget akutnummer till veterinär i uppsala! kan någon hjälpa jag vet inte vad jag ska googla på
Här finns t.ex en veterinär som tar emot akut: http://www.rembacken.se/emergencies.php
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
018-67 26 80 .
Uppsala universitetsdjursjukhus:
Smådjurskliniken tel 018-67 26 80.
Alla dagar, dygnet runt tar vi emot akut sjuka och skadade smådjur. Var vänlig och ring kliniken innan ni kommer in. Tidbokning: Vardagar kl. 8.00-16.00
det är till detta
sen vet jag inte om dom är bra eller ej men detta hittade jag
Rembackens djurklinik:
Adress:
Danmarks-Bärby 37
755 98 Uppsala
Telefon:
018-444 20 00
mitt är samma som petrakarin så du vet
#7 Men snälla nån… Varje djurägare ska ha ett nummer till veterinären uppskrivet på en lapp eller inlagt i telefonlistan i mobilen så att man snabbt och enkelt kan kontakta sin veterinär.
Är det akut så ska man inte slösa tid på att hålla på och googla på internet efter ett nummer…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#13 Vi skrev nog samtidigt, det kan bli så 
Väsby djursjukhus:
08-590 307 08
Vi har mottagning efter tidsbeställning och akutmottagning samt drop-in för vaccinationer.
Ring oss gärna när du är på väg akut med ditt djur så att vi kan förbereda mottagandet!
Västerort djursjukhus:
Bromstensvägen 174 163 55 SPÅNGA
08-36 26 70
Öppettider: Vardagar 08.00 - 21.00 (Växeln öppnar 07.30) Lördagar 10.00 - 16.00 Söndagar 10.00 - 16.00 Helgdagar 10.00 - 16.00
Alla dessa ovan har någon form av akutmottagning, TS har du lyckats ringa?
åh tack så mycket ni är riktiga änglar som hjälper när man verkligen behöver! jag ringde det första nummeret som länkades och läkaren sa att det förmodligen inte är något farligt, utan att han har lyckats hitta någonting att stoppa i sig som hans mage inte är van vid och nu antagligen har en lättare inflammation i magen.
jag ska ge honom kokt ris eller fisk för det skulle vara jättebra och om han inte kräks upp det eller bajsar diarre imorgon så behövde jag inte oroa mig. annars skulle jag åka in med honom men läkaren trodde inte att det skulle behövas.
Fast om hunden är allmänpåverkad hade jag proppsat på att få åka in? Har hunden feber ? västske brist ?
#19 Lättare inflammation i magen? Hur kom veterinären fram till det?
#21 "läkaren sa att det förmodligen inte är något farligt, utan att han har lyckats hitta någonting att stoppa i sig som hans mage inte är van vid och nu antagligen har en lättare inflammation i magen."
hon har antagligen beskrivit för vet hur hundens allmän tillstånd och annat är så det var väl vet antog.
#22, jag har läst inlägget, och frågade Ts själv hur resonemanget förts. Eftersom du inte är Ts så förstår jag inte varför du svarade på inlägget?
#23 du behöver inte bli sur utan jag bara antar och svarade på din fråga. och ibland vet man inte om alla läser inläggen och ibland missar man inlägg, därför svarade jag.
#23 Även #22 får väl komma med sina teorier om saken? Du ser väl ändå att det just inte är TS som svarar, och behöver då inte blanda ihop korrekt informaion med någon annans teori = det blir inget trubbel i att komma in här och förklara hur man själv evenuellt tänker att situationen ser ut.
Om du förstår hur jag menar? 
On topic, hoppas att det är som veterinären säger och att hunden mår bra igen väldigt snart. Sparris är också bra att ge ifall det är så att hunden fått i sig något främmande föremål, det lindar in.
#25 självklart får hon komma med sina teorier, det har jag aldrig ifrågasatt, men när jag frågar på ett specifikt inlägg så vill jag ha svar av den som skrev det inlägget. Varför jag frågade upp, är för att jag är intresserad av hur veterinären fört resonemanget, och inte hur andra tror att det var.
#24 Nej, inte blir jag sur, men ibland blir trådar så otroligt långa, helt i onödan, eftersom de frågor man ställer, besvaras på chans av de man inte frågat, förstår du vad jag menar?
#26 Som jag också skrev, ibland är det lätt att missa inlägg och din fråga tycker jag du fick ett halv svar på i inlägget ovan därför svarade jag med det. ^^
#28, nej, min fråga var hur veterinären kommit fram till diagnosen, alltså, på vilka grunder, och DET kommer inte fram i inlägg #19
Ja men ursäkta mig då att jag gav dig ett svar som inte var til hjälp då ^^
TS; Hoppas vovvsen mår bättre snart :)
#21 ursäkta att mitt svar kommer så många dagar senare men jag är inte inne på iFokus så mycket.
hur veterinären kom fram till diagnosen kan jag inte riktigt svara på men nu när jag inte är lika stressad och panikslagen kan jag förklara mer detaljerat om det hela. stickans avföring var inte helt rosa utan det var brunt med en "klump" rosa i det, och det va självklart mer slemmigt eftersom det va diarre.
han va mer slö än vanligt och ville gärna bara ligga kvar i sängen men hans nos va kall, när jag ringde veterinären pratade jag inte direkt till läkaren utan med en jätte trevlig kvinna.
jag kommer bara ihåg korta fragment av vårat samtal men efter jag hade förklarat hur avföringen såg ut och hur han betedde sig gick hon för att prata med läkaren och när hon kom tillbaka till telefonen sa hon att läkaren var helt säker på att det inte var något livshotande.
och att förklaringen av avföringen lät precis som att stickan bara hade fått i sig något hans mage inte kunde smälta och nu förmodligen fått en lättare inflammation i magen och om det inte gick över dagen efter så skulle jag komma in.
jag frågade om och om igen om dom va helt säkra på att det inte va farligt och hon sa om och om igen att det inte var det sålänge han blev bättre dagen efter.
men såklart va jag fortfarande orolig så senare på kvällen så kom min pappas vän över som har födit upp och tävlat med hundar i spårning i över 20 år.
efter jag hade visat honom avföringen (ja jag hade kvar det) och han hade kollat på stickan så sa han att jag hade ingenting att oroa mig över.
dagen efter va lilla stickan hur pigg som helst och sprang runt och skutta som han alltid brukar göra. han åt och drack precis som vanligt.
jag vet att jag gjorde många fel den där dagen. jag skulle ha ringt veterinär på en gång och jag borde ha haft nummer till en veterinär i mobilen (det har jag nu) och jag skulle förmodligen ha åkt in till sjukhuset även fast läkaren sa att det inte behövdes och alla ni kan säkert komma på massa fler fel jag gjorde men jag har lärt mig av mitt misstag så ni behöver inte informera mig om allt ni tyckte jag gjorde fel.
det viktigaste är ändå att stickan mår bra och är frisk.