Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 4183 ggr
[Surina]
0

Liten hund plus hög säng...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En tanke slog mig som fivk mig att undra…

Jag tänkte att min lilla pom kommer att få sova i ming säng ibland(inte i början)

Men iaf… det är ganska högt för hunden att hoppa plus att jag skulel verkligen inte vilja att hon hoppar ner och skadar sig!

Men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på?

Bilden är för att ni ska veta ungifär hur högt det är, jag hade inget måttband just nu :S

meilin
0

Finns ju som små trappor man kan köpa. Är nog inte så svårt att göra själv heller om man är lite händig..Flört

[Surina]
0

Det kan vara nått! Men jag vet inte riktigt hur jag ska få den att stanna kvar… vill ju inte att den ska flyttas :S

LinaK
0

Min havanais hoppar upp i våran säng, vi har väldigt hög säng. Men han kan hoppa bara han har en matta under Glad Du får väl göra en trappa eller nått? Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
0

Kanske en låda som man vänder upp och ned som hunden kan hoppa upp på. Lådan kan man ställa på en matta så att den inte åker iväg eller nått.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Qepta
0

Min Papillon hoppar upp och ner från min säng utan problem.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

JessieS
0

Bygg ihop en låda som ni lägger upp och ner. I hörnen kan ni ju limma fast nå gummipluppar så att inte lådan glider omkring. :) Gör den lagom stor så att ni kan skjuta in den under sängen när den inte behövs.

moonlights
0

När min förra hund var valp så hade jag en liknande säng som du och då monterade jag bort benen på  den tills hon blev större :)

[Shettisar]
0

En barnpall kan ju också räcka? Dessutom är de gummerade både under och över så den flyttar sig inte och hunden kan inte halka.

Maja2
0

Jag skulle åxå se till att det finns något som hunden kan kliva på så att den inte behöver hoppa förräns den är tillräckligt gammal för att hoppa så högt.

Ts… fniss… du tror att hunden bara ska sova i sängen IBLAND?… fniss…   ;)

[Surina]
0

Tack för alla tips! Nu har jag lite små ider som jag ska testa och se hur det blir :)!

hehehe ;) Såklart kommer den få sova hos mig sen hela tiden! men inte när den är valp tänkte jag då jag vill att den ska kunna vara utan mig så att säga var min tanke.

Cassii
0

Din säng såg inte så hög ut XD Men annars kan du ju ta bort benen på sängen :)

Michaela-N
0

Den var väl inte så hög? Tror inte du behöver oroa dig.

[Surina]
0

Jo tänkte det :) Min kille får klaga :P

Jo för en 8-12 veckor gammal pom :S Tror jag det är ganska så högt.

Cassii
0

#13 Rätt inställning haha! Min säng var som din (utan ben) när jag fick hem lexie o hon gick upp haha :p nu är den tre gånger så hög o det har aldrig varit några som helst problem :) hon hoppar ner i sin bädd som är mjuk!

EternalWinter
0

Min säng är ungefär lika hög och en liten pomvalp ska absolut inte hoppa ner därifrån själv, deras ben är väldigt sköra så bra att du tänkte på det! Själv lyfter jag honom upp och ner och har filtar precis nedanför utifall att han skulle trilla ner så landar han i alla fall mjukt.Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold