Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2747 ggr
Pinscher2
0

Ni med AmStaff!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har AmStaff, varför valde ni den rasen??

Jag har drömt halva mitt liv om att skaffa en sån. Nu på slutet började jag planera det på allvar, men att skaffa om några år. När jag hittat den rätta vovven. Men rätt hund dök upp snabbare än jag väntat mig! =) Så den 21 april-07 åkte vi ner till Göteborg och hämtade våran ögonsten & stolthet *bästa dan i mitt liv*

Varför jag valde rasen? Den har allt jag vill ha: människoälskande, arbetsvillig, utseendet, lagom stor och SÅ otroligt HÄRLIG!

Men det var INTE lätt att övertala min Per att skaffa en sån, han var TOTALT anti mot allt vad dessa raser hette. Men nu, nu har han nog ändrat åsikt =)

Våran Lyqz, han är en sån där en-på-miljonen-hund!!! En hund som måste upplevas på riktigt för att förstå hur speciell han ÄR =)

[helenal]
0

köpte du den av tessan i utby??? Mamman heter Destiny?:)

Pinscher2
0

Av Therese Dristig ja =)

[helenal]
0

ja:) Men hon är min arbetskamrat:P Va kul!!!

Pinscher2
0

Nej va skoj! Då får Du hälsa henne så mycket från mig =)

[helenal]
0

vad heter du då;) eller ska jag säga pinscher2 hälsar, hehe. va de du som döpte hunden? Han var lite mer än åtta veckor när du hämtade honom eller?Han är jätte fin!

Malin-A
0

så fin han är, ser väldigt mysig ut =)

Pinscher2
0

Helenal: Hälsa från Suzzie så vet hon =) Ja han heter ju Ruscles First Born Rhino i tavlan men jag satt i flera dagar och klurade ut ett tilltalsnamn… Kom fram till att han var ren lyx i mina ögon så då fick det bli Lyqz =) Han var 12 veckor när vi hämtade honom, på lördag har vi haft honom i 3 tokhärliga veckor =)

malin.a: Taaaack =)

[helenal]
0

så söt och fin färg han har!Jag ska hälsa till henne:) är han busig? fick du träffa hans andra syskon med eller va dem redan sålda?

Pinscher2
0

Har fått MYCKET beröm av folk som har träffat honom, men alla tror att det är en boxer =/ Fast hellre det än att de tror att det är en pitbull! Busig och busig, han är PRECIS som jag vill att han ska vara! Lagom busig och lugn! =) Han hade en brorsa kvar när vi var dit, Lilleman. Han är fortfarande kvar men ska flytta till sitt nya hem den 25 maj tror jag att det var.

[helenal]
0

jah aokej. Lilleman är söt han är. Är ha minst i kullen eller eftersom han heter lilleman;) haha boxer, jo färgen e ju likadan:P

Lotta
0

Åhhh han är ju jättesöt…deras nosar går inte av för hackor =)))

Pinscher2
0

Taaack Lotta! =)

babsan
0

åhh, så söt han är =) stort grattis <:o)

kerstinjoh
0

Grattis till sötnosen!

Nu blir jag ju valpsjup IGEN!Cool

Lotta
0

Usch Kerstin visst blir man avis? Jag vill också bli med valpis =)))

Malin-A
0

jag vill också ha valpis =D

Lotta
0

Du ska ju ha en kattis ;)

kerstinjoh
0

Katt???

Malin-A
0

ja men man kan ju bli valpis sugen ändå =D

Lotta
0

Hahaha Malin ska ha ett zoo…men du har ju ingen ballong dom kan vara ute på Fundersam

Malin-A
0

haha nee ingen ballong, men ni skulle ju bygga en åt mig =D

Tixy
0

Nämen gud vad söt! Titta sötisvalpen, Idelma!! Skrattande

Lotta
0

Ja vi lär väl fixa det…vi skickar några av våra kasserade ching-chongare så är det klart på ett kick Räcka ut tungan

Malin-A
0

haha ja jag väntar =D

Real
0

Gud vad fin han var..

jag vet inte om jag är rätt person. men ecko är ju amstaff med 25% dogo:) Jag valde amstaff pågrund av deras sätt och personlighet. Jag läste på i flera månader innan om just den rasen och föll direkt. Jag älskar deras familjekärlek och just all den kärlek dom har att ge sin ägare. Dom älskar alla människor och går bra med hundar. Och sen gillar jag att ha lite jobb med min hund med.. och att dom har eget tänk.. De har ju verkligen amstaffen.. en envis liten sak:P Men dom kan tyvärr mycket lätt bli osäkra.

När vi kolla runt hitta vi ecko på blocket. När vi såg att de var dogo också så läste jag på den också rätt länge.. Dogon är väldigt lik amstaffen i sättet och tänket.. bara med vissa skillnader.
Ecko är verkligen en för sig.. jag har aldrig någonsin träffat en härligare hund. Han är jätte kramgo (vill kramas hela tiden) och vill vara nära.. en liten knähund på nu 25 kilo:P
Han är min allra bästa vän och bäbis.. Kunde inte hitta en bättre hund!!:D

ecko när han kom hem till oss*

Lotta
0

Du han är sååå otroligt söt…hur gammal är han nu? Måste kännas otroligt skönt att hitta rätt hund som har allt det där man vill ha som matte =)))

Malin-A
0

ja Ecko e bara för söööt =D

[helenal]
0

hugo är okcå söt såde så!!

Malin-A
0

ja Hugo e också en riktig söting.. men han  måste få en stålmannendräkt =D

Real
0

hihi.. aaa han är söt! men jag önska han var så där liten igen:( träffa en granne igår.. och han har skaffat sig en till av samma ras.. en liten 10 veckors valp. Jag vet inte vad dom heter.. en sån hund dennis har i filmen?:P var en liten hårtuss bara.. gud så söt!
varför kan dom inte vara så små jämt?

ecko är 8 månder nu.. snart stor ju:(