valp vaccination pris ?
Hej alla !
Kollar runt lite på olika kliniker i östergötland och gud vad det varigerar verkligen i pris !
Jag funderar på Valladjurklinik som jag trodde skulle vara dyrast.. de kostade 330 kr för valp där.
Någon annan som vet en bra klinik? Eller kan säga något om valladjurklinik??
Jag tyckte det var rätt billigt med 330:-, tror jag har betalat runt 450:- för vaccination när mina var valpar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag åker alltid till valla, dom är oftast lite dyrare men tycker dom är jättebra där. Man får hjälpt snabbt.
Jägarvallen är också bra men tycker det är lite svårt att ta sig dit om man inte har egen bil.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Ja jag har upptäckt att det finns de som ligger höst upp mot 480 kr. :S
Så jag blev lite chockad att det kostade bara 330 kr! :O
Jag betalar 400 för vaccinering med trippeln
Kneippens veterinärpraktik (tillhör Norsholms djursjukhus)
Jag tyckte det var billigare än de andra jag hitta så det är ju ett stort plus :) Det har bra servic verkar det som iaf! :D
Vad gäller Linköping så är Djurdoktorn ett suveränt ställe. Vad vaccinering kostar vet jag inte, men det är oerhört kompetent personal och trevligt bemötande vilket är guld värt enligt mig.
Jag betalade 470 kr…
Måste kolla upp dem då ! :)
Oj ! :O
Ja, sjukt dyrt! Och det var inte ens en trevlig veterinär…så dit går jag aldrig igen! 
Vilken otur att det var tvugen att vara en otrevlig vetrinär för det priset också :S Men nu vet ju ju det iaf XD
Sven Ödman på Djurdoktorn gjorde den snyggaste entropionoperation jag sett på en hund - han gjorde det på en allergisk hund jag hade för ett antal år sedan. Mycket snyggt gjort
Har även avlitat samma hund hos honom några år senare just pga allergin - och hon fick ett värdigt slut och jag fick ett fint bemätande.
Jag har vunnit en vaccination där som jag ska använda i höst
Dom hade skänkt några vaccinationer som pris till en specialträff med utställning för heeler i Östergötland - supersnällt gjort.
Jag kommer få betala 395kr nästa fredag när jag ska vaccinera min valp. Tycker inte det är så farligt dyrt då jag vet att kliniken är bra och de vet vad det gör. Skulle aldrig gå till nån privat som var för billig, hade bara verkat skumt.
Jag säger oxå Djurdoktorn, men jag är ju lite partisk ;)
Jag kan säga att de är väldigt måna om djur, och djurägare där och alltid utgår från djurets bästa.
De har både suveräna veterinärer (Sven, Måns o Lena) och väldigt duktiga o kompetenta djurvårdare!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Skit i priset och gå dit det är bäst !
#14 Håller med dig! Varför haka upp sig på priset när det ändå inte skiljer sig mer än max 150kr på olika veterinärer.
460kr kostar det hos "min" veterinär. Får ofta höra att folk tycker dem är dyra, men de är så himla bra att ha att göra med, så det struntar jag i!
Kan bara instämma med förgående talare, skit i priset!
När jag skulle välja veterinär till Valle så kunde jag ha valt den billigaste veterinären, men när jag läste vad folk tyckte om honom så var det vääldigt blandat. Mycket negativt. Så då valde jag en som är lite dyrare, med trevligare personal.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
ja, det brukar ju finnas en anledning till varför många veterinärer får dumpa priserna rejält!
Jag vet två små kliniker i Lkpg som jag aldrig skulle vända mig till, trots att priserna är oslagbara. Jag vill ju känna mig trygg.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Kolla om du också ska betala klinikavgiften för den kan verkligen variera. Där jag vacc sist gick väl vaccinet på ca 150 och sedan 460 i klinikavg.
Men nu undrar jag vad folk har läst ?? Jag frågar inte efter den billigaste utan om valla kliniken var bra samt om någon hade en annan bra veterinär :S bryr mig inte om det skulle kosta 500 bara det var bra.
Missledande topic isf ;)
#21 kanske men skriver på telefon xD och jag blev verkligen chockad att samma sak kan kosta så olika :S
Betalade 500kr för vaccination för min valp.
Efter idag så måste jag bara lägga till ett superstort + till valla, vi fick omboka tiden 5minuter innan då vi hade problem med bilen och sen när vi väl kom dit (45min) innan våran tid tog dom in oss på engång!
Jättetrevlig och kunnig personal.
Mötte även en äldre veterinär som idag inte jobbar längre då han gått i pension och han tipsade om ER veterinär.
Lite roligt att det var en veterinär som hjälpte oss knuffa igång bilen. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Jag åker också till djurdoktorn med mina och är jättenöjd!
Vaccinationer har dom ju dessutom "drop in" på.
Och är man med i Linköpings brukshundsklubb så har man rabatt på både vaccinationer och undersökningar :-)
Djurdoktorn i Linköping är riktigt bra. Har dock inte varit där med hund och vet inte vad det kostar. Men deras personal är fantastisk!
Jag tycker att man ska åka dit man själv trivs. Ovasett pris.
Det är viktigt att känna att man får ett bra bemötande och en bra "kontakt".