Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3133 ggr
Chalin3
1

Behöver hjälp med tossor

Nu är ju vintern tydligen här och just här är det lite snö med tunn isskare. Tyvärr så skär det upp i Simbas tassar när han springer. I går blödde detfrån två av tassarna, den som var värst blödde det mellan tårna och i simhuden. Men jag kan ju inte hålla honom inna hela vintern på grund av det. Tänkte försöka med tossor. Någon som har en beskrivning eller tips på tossor man kan göra som sitter ordentligt?

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte faktiskt gummiförstärkta tossor/strumpor med kardborreband från Sophisticated dog wear… förånadsvärt bra passform… meeeen trotts gummiförstärkning så blev de superblöta invändigt (har en fröken som fryser så om tassarna på promenaden att hon vägrar gå och bara skakar på tassarna) - så idag har jag lagt in en liten plastpåse och sytt in ett fleece foder för att se om det hjälper.

Enklast är att man bara lägger tyget dubbelt och klipper ut en bit som syns i bifogad bild. Syr längs med, och sen tar kardborreband och fäster runt på tassen eller kanske gummiband i men vet inte hur bra det håller då. (det röda är då kardborreband :P)

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser dem ut. Det svarta är "originalet" och den vinröda eget tillbygge

Chalin3
0

Tack för mönstret. Det var lite så jag hade funderat på, men tänkte om det håller sig upe tillräckligt bra. Fast med karborre hållerdet kanske bättreän med knytband. Och det blir ju enklare med påtagningen om det är kardborre.

sarae
0

Ja precis. Kardborrebanden på dessa är "dubbelsidigt" - dvs att det fäster både i strumpan och på sig själv så att säga. Super smidigt!

Chalin3
0

Men guud så söt =)

Tror dessvärre inte att Simba kommer att se lika nöjd ut med sådana på sig

Loveradio
0

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Labolina_73
0

#6 ja jättesöta men dom lär ju alridg sitta kvar…. iaf inte på min hund…

//L

Loveradio
0

#7 Nä dom såg lite klena ut. Måste ju finnas kardborre eller nåt för att hålla dom kvar.

Chalin3
0

#6 Ja dom var söta =) Fastpassar lite dåligt på vovven. Men bäst attstänga sidan innan dottern får syn på dom och vill ha ett par.

Loveradio
0

#9 Haha ;)