Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7401 ggr
Nicki
0

Har du SCHÄFER?

Bara nyfiken på hur många av oss 850 här inne som har schäfer? Glad

AnneN
0

Jag har ingen schäfer just nu men jag har haft förut och funderar på att skaffa igen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

99 år o schäferägare?? Du slår nog rekord!Skrattande

Wikstr_m
0

Yupp. 3 st..

Malin-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en schäfer, tuvärr ingen stamt. på honom men han är iaf min bebis.. =D

Real
0

får bara fråga? Vi träffa en söt liten tös ute.. bara 4månader. Och hon såg precis ut som lusifer fast vit. Är de en vit schäfer, eller är det en vit herdeshund? eller vad dom nu heter.. Bara en liten undran.. söt som godis var hon iaf och ecko vart kär;P

Malin-A
0

hehe okej.. jo innan va d vit schäfer men nu heter det vit herdehund.. =) eller d har hetat d ett tag.. dom är väldigt söta.. =)

Nicki
0

Japp, jag är hurtig värre.

Real
0

jaa.. och hon hade all den där lurviga bäbis pälsen:P hon är med långhårig.. ser precis ut som lusse faktist, fast vit då.. och mindre;)
så akta malin om vi träffas.. ecko kanske blir kär i lusse annars;P

Action
0

Jag har en del hundar hemma.

En Schäfer hane på 2,5 år, en Catteldog på 4,5 månader, en Shetland Sheepdog på 4 år och en blandras på 10 månader [90% Saarloos Wolfhound och 10% Vit Herdehund]

Sandra76
0

Vi har haft, men fick ta bort honom förra året pga ålder o sjukdom..

kerstinjoh
0

Men Hanna lilla, varför har du skrivit att du är 99 år? Nu tror ju folk att jag är urbota senil och 125 år.Skrattande

Malin-A
0

#8 ja men om lille Ecko blir kär i denna vita tjejen så kanske han inte blir så rädd för o träffa Lusse. =) fast Lusse har kommit i trots plus att han börjar bli ganska kaxig mot andra hundar, särskilt hanhundar =/

Faxlin
0

Jag har schäfer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zebben
0

Jag har två schäfrar

Pomperipossa
0

En 13 årig schäfer/dobberman korsning.

kerstinjoh
0

Vad ska man med en schäfer-Arras till?Fundersam

Nicki
0

Glänsa på utställningar och på klubben.

"En riktig hund är en schäferhund"
Fråga Sture L Flört

kerstinjoh
0

Hihi, Sture ja ha ha….!!!!!

Alex
0

Har ingen själv, men brukar passa en. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Jag har också haft schäfer…världen bästa ras =))

Karmatarerskanise
0

Jag har en schäfer blandning. Mamman schäfer, pappan new foundland.

travandeA_N
0

jag har en tysk chäfer.Glad

Nicki
0

Tysk schäfer?

kerstinjoh
0

Hanna, om du söker på "tysk schäfer" så får du upp en massa konstigheter. Värre än Stures!Skrattande

Nicki
0

Värre än Stures, du skämtar Förvånad

Försöker komma på vad en tysk schäfer är.. Tyskimport kanske..  *funderar*

kerstinjoh
0

Gör en sökning får du se. Jag fick upp flera olika svar. Så antagligen vet de inte själva!

Nicki
0

Om 2 hundar får valpar, och fadern är labrador och modern schäfer…
Blir det då en schabrador el en blandras?

kerstinjoh
0

Nä, en labraschäf!

Nicki
0

Jag får det mer till en schlabräfador!

Zebben
0

#27 Det blir en blandras.

Zebben
0

#28 Nä, snarare så blir det labraskräp. Det dög ju inte till så mycket den där blandningen, i alla fall inte på hundskolan.

Nicki
0

Men vad är då en ´"tysk schäfer"?
Enligt min uppfattning så är en schäfer en schäfer. 
 Så vitt jag vet finns det inga vita schäfrar, shiloschäfer, bergsschäfer, eller gammal tysk schäfer.

Men en del säger nog tysk schäfer och menar att de har rak rygg..

*funderar vidare*

Mischa
0

jo, det finns ett antal lustiga benämningar på schäfrar…

finns en uppfödare som korsar schäfer med ovcharka för att h*n anser att det bli bra sällskapshundar av det och kallar dom bergsschäfer.

≧◔◡◔≦

[helenal]
0

Har ingen och vill inte haRäcka ut tungan

kerstinjoh
0

Håller med dig Helen, jag vill ingen ha heller!

[helenal]
0

ja nöjer mig med min gay-hund:) hur skulle världen se ut om alla hade schäfer:P

Alex
0

Tysk schäfer är väl vanlig schäfer egentligen? :P Jag menar, det heter ju german shepherd på engelska.. (alt. alsation, men båda namnen finns ju)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Luthien89
0

JAG HAR SCHÄFER :D

Zebben
0

#36 Alldeles alldeles underbar! Glad Kan det blir bättre än att få runt att se vackra, kloka och trevliga schäfrar överallt?

Zebben
0

Det finns inga andra schäfrar än just schäfern allt annat är uppblandat med andra raser och blir då blandras. En tysk schäfer kommer från tyskland, kallar man den annat så är det nog bara ägarens egna speciella benämning.

Wikstr_m
0

Zebben, jag har alltid trott att du är en kille.

Lotta
0

#41 *ASG* Har du inte fattat att hon är en hon….har inte du varit in på hennes sida och kollat?? =)))

Zebben
0

#41 Skrattande Hur kommer det sig att Du tror det? Alltid kul att höra. :-)

Malin-A
0

man kan ju tro det på namnet först men har allt vart inne på din sida o kollat, zebben heter din ena häst va?  =D

Zebben
0

Japp, Zebben är smeknamnet på min ena, numer enda häst.

CarolaC
0

Jag har schäfer, visserligen utan stamtavla…….

Lotta
0

Åhhh gott folk jag är kär…var in på blocket och hittade den mest bedårande schäfervalp jag sett på länge, långhårig och jättekraftig ,med stamtavla…..jag vill ha så det knyter sig i magen Skrattande

[helenal]
0

visa bild Lottis:)

Malin-A
0

ja visa bild Lotta =D

IdaJ
0

Vi har en schäfer: Anny.

Malin-A
0

#50 sååå sööt =D

Lotta
0

#50 Viken snygging…det där gjorde ju inte saken bättre =))

Ja men Malin och Helena hur gör jag för att länka till den då?

Malin-A
0

om du går in på annonsen. så kopiera adressen som står där uppe, när du kopierat adressen så klickar du in här o klistrar in länken o sen skickar du ut den hit.. ok??

Lotta
0

Här kommer länken…kolla och dreggla mina vänner =)

http://www.blocket.se/vi/11701299.htm?ca=5_s&l=1

Malin-A
0

oh snacka om kraftig benstomme.. super fin =) förstår att du blir sugen… =D

[helenal]
0

men guud va söt:) jag som normalt inte klickar med schäfrar tycker denna var urgullig, TA DEN LOTTA!

Lotta
0

Jag håller på att bearbetar Jonny…frågan är bara hur Skorpan fixar det ;) JAG VILL HA NUUUUUU!!!

Snacka om min drömhund, kraftig med en himla päls och snälla ögon. Operation övertalning startade för 1 timme sedan Cool

Malin-A
0

men tror du inte d kommer gå rätt bra, dels e han valp hon lär ju säkert uppfostra honom o va lite sur, (hon gillade inte valpar va?) men tror att bara hon vänjer sig vid honom så kommer d säkert gå bra.. =)

Lotta
0

Det enda som skulle bli problem är ju att dom är ju så klumpiga som valpar…plus att dom är lite väl påflugna. Och sen är ju Skorpan så fruktansvärt skällig så jag är lite orolig att det smittar av sig…men jag vill så gärna ha sötisen =D

Malin-A
0

men om d går bra för din andra helft så kanske ni kan parat me dom som har honom/henne om o få ta på prov eller nått… =)

Lotta
0

Det skulle ju vara en lösning…men frågan är ju om uppfödaren tycker det, det blir kanske lite yrt för en liten valpis att byta hem två gånger, plus att jag skulle grina blod om det inte fungerade Gråter Men jag tror jag aldrig har fallit så totalt för en bild på en schäfer som jag gjort nu…han eller hon är ju supersöt Räcka ut tungan

Malin-A
0

jo d e ju d som e kruxet =/ ja men man ska följa sitt hjärta, ibland klickar det genom att bara se en bild o d kan stämma toatalt.. du kan ju alltid dra iväg ett mail eller nått o höra dig för lite =D

Lotta
0

Hehe det tror jag att jag ska göra imorgon…men jag lär få övertala åsnan först innan man visar sitt intresse Skrattande

kerstinjoh
0

lotta, nu vet jag hur vi blir av med bulgisarna. byt bort dem allihop mot godingen på Blocket.

Jestanes vad gott det skulle vara att bli av med dem.

Nicki
0

Men säg mig vilken valp som inte är klumpig Skrattande inte är scäfrar värre än nån annan valpis.
Och inte är de påflugna heller. Dvs om inte ägaren tillåter dem att vara påflugna.
Här hemma är taxen minst 17ggr värre än schäfern.

Så söt han var. Långhåriga schäfervalpar är ju bara urgulliga. Men 7500;- är på tok för dyrt tycker jag.
Långhår är ju trots allt en defekt. En fin defekt, men trots allt fel…
Runt här som vi bor säljer kennlarna sina långhår för 6000;-

Nicki
0

#59 Skrev fortare än jag tänkte Flört
Du menade säkert att shäfervalpen skulle vara påflugen mot hunden du har nu..
Oj ja! Det har du rätt i isf.
Nu när Arras är 8 månader så tycker inte taxen det är lika kul att bli påsprungen och anfallen längre *L*
Inne leker de kanon, men ute går det inget vidare.

Koda
0

ja vi har haft en schäfer för ca 4 år sedan. Dem är super fina. Fast ja tycker de e synd att dem har ävlart fram så dem går nästan på haserna endel schäfrar.

Lotta
0

#66 Japp det var det jag menade…Skorpan är en riktig pipsill, så fort våran lilla katt kommer åt pälsen så skriker hon =) Kan ju bara tänka mig hur mycket skrik det skulle bli här, du förstår väl om valpen skulle få för sig att lägga tassen på henne Förvånad

Kerstin jag testade igår..men dom där blir vi då rakt inte av med så lätt :/ Uppfödarn höll på att skratta läppen av sig när jag mailade över en bild på dom…jag vart nästan lite generad Generad

Faxlin
0

*viskar* Lotta du får komma med den hit om det inte funkar sedan ;-)

Audiatur et altera pars

CamillaAndersson
0

Har ingen just nu, men ska skaffa efter sommaren om det finns en kull med de linjer jag söker.

kerstinjoh
0

Sablar också!!

En annons på Blocket kanske? Vad tror du vi kan få för dem? De är ju ganska många.

[helenal]
0

men kan du inte komma dit med skorpan å se på valpen:)du får passa på för) som sagt fler kan t'änka som du och vips så e valpen såld;

Nicki
0

#68  *S* Ja, då kanske inte en schäfer är den bästa lekkompisen.

#70 Vad söker du för linjer?

Benjy
0

jag har en schäfer/siberian husky blandning. (har kanske redan skrivit i denna tråd tidigare?)

Real
0

jag tror iaf att skorpan kan vänja sig.. Vi trodde verkligen inte att Lufsen(mammas vovve) skulle funka med ecko. För han är lite egen på äldre dagar och vääldigt tjurig mot hanar. Och dessutom nu när han haft ont i klorna har han inte velat var med någon.
Men han ändra sig fort.. han beter sig som om han vore eckos pappa.. "farsan baloo" Han t om väljer eckos sida när katterna går på honom och då har Lufsen ändå bott med alla katter sen dom var små bäsar..
Lufsen försvarar ecko genom allt och han leker endast med honom.. och blir jätte pigg så fort ecko kommer och hälsar på. de är jätte härligt att se..

Bara dom får träffas ute först och inte på den andras revir och så får dom leka osv. och sen tar dom de själva steg för steg.. så får man bara se till de:)

köp plutten.. de tror jag på:)

Lotta
0

Hahaha jag tjatar vidare och hoppas på att valpen inte hinner bli såld om nu Jonny ger sig. Måtte han ge sig…jag visar bilden och suckar och beter mig, och så säger jag att ni också tycker att jag självklart ska köpa plutten =)))

Zebben
0

Priset är det nog inget fel på om stamtavla och sånt är ok. En korthårig här kostar 9.500:- och hunden är ju fullt tävlingsduglig. Det är ju bara utställning det inte fungerar.

Real
0

alltså, h*n ser ut som en liten björnunge;P skit söt schäfer.. jag faller vanligtvis inte heller för schäfrar.. men den där var goooo..

ärligt talat kan väl inte jonny neka dig en sån skatt? de är inte ofta man hittar just DEN man klickar med direkt.. tusan! Ge de en chans.. jag tror veeerkligen (helt allvarligt) att skorpan löser de där själv.. om de blir en familjemedlem så lär hon sig att tycka om honom med.

Lotta
0

Åhhh jag jobbar som attans….han skyller på semestrar och att det är dyrt…och Skorpan kommer lära den skälla *blä* men jag ger inte upp en…så det så. Och det är ju som du säger Zebben, priset är inte högt för en schäfer med stamtavla…och det är huvudsaken man kan tävla med henom, jag har velat haft en långhårig schäfer så länge också hittar man ett praktexemplar =))

[helenal]
0

men säg bara att skorpan kanske lär sig av schäfer och inte kommer skällla:P

Lotta
0

hahaha Helena du är så fyndig…jag testar det i morgon =))

Nicki
0

Tycker fortfarande att det är dyrt.
Fast priset spelar juh ingen större roll om man hittar den valpen man vill ha iof.

Vi har en jättebra stam på vår schäfer och betalade 8000;-

Lotta
0

Vart i landet bor du Nicki? Kan ju vara bra att veta om detta inte går vägen….Vill inte karln nu så blir det en förr eller senare iaf. Från vilken uppfödare har du köpt din?

Men jag gråter blod om jag missar denna valp Gråter Men det är väl som det är om han inte ger sig…

kerstinjoh
0

Hihi, det är ju min dotter Lotta!!!

Jag vet var hon bor!!!!

ingrid
0

har schäfer. skulle egentligen snart haft 2. Men tikvalpen jag skulle ha visade sig bli långhår, så jag väntar 1 år på nästa kull.

Nicki
0

Jag bor i närheten av dennadär *pekar lite längre upp"
http://www.teambern.se/index.htm Hos dom hittade vi våran goding

Emmahpemma
0

Jag har en schäfer……tavel-lös sådan…men lika go för det Glad

Lotta
0

Nicki nu har jag varit ut och kollat…vilka schäfrar. Inte för att jag vart mindre sugen…nu är det ennu värre :/ hanarna var ju superfina allihop. Hehe jag har blivit senil på äldre dar…det visste jag ju, att kerstin var din tantismamma *iaf då när jag hörde det sist* Generad

Lotta
0

#87 Vilken fin schäfer…och inte blir dom sämre för att dom är tavel-lös…dom är såååå snygga endå =)))

[helenal]
0

Men Lotta, säg att du städar i flera månader framåt. Jag menar kör samma taktik som dina barn när de ska övertala dej;)

Lotta
0

Hahaha Helena nu var du jätterolig…det är jag som sköter städningen för han är nästan aldrig hemma =) Du får hitta på ett nytt förslag…nått sanslöst bra Skrattande

[helenal]
0

hmm.. jag som är jätte bra på att övertala*hm* Men säg att du tar hand om hunden,han kommer inte ens märka att den är därOskyldig

Faxlin
0

Klart schäfrarna är lika fina även om de är tavle lösa. Jag har ju min tavellösa Sacko här hemma. Och inte har han varit mindre värd än de jag har haft med tavla.
Det är inte tavlan som gör hunden. Även om jag letar efter en tös med rätt tavla just nu. Eller ja gjorde innan jag fick hem Busan. Nu måste jag se hur det här går först. Kan inte gärna släpa hem en till innan hon blivit okej. ;-)

Lotta säg att du lovar att han slipper bli jagad mer med psikan om vad han bara måste göra under hela året. Inget mer att du bara måste tapetsera om, bygga ditten och datten. Bara slappa. Borde funka. hihi

Audiatur et altera pars

TinaH
0

men jag har tava på min hund….den hänger på väggen! Räcka ut tungan

Sedan kan man som åsa gör varje dag, "tavlor"! Oskyldig

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

TinaH
0

Åsaaa…….

Nu var jag fyndig va??Fundersam

Mvh TinaH

Faxlin
0

Tiiiina, nej inte fyndig, men knäpp…

Audiatur et altera pars

Action
0

Här kommer en bild på min schäfer! Vet inte om jag skrivit i detta inlägget förut men jag gör det iallafall nu.  Vet att många velat se hur han igentligen ser ut. Men har inte fått någon riktigt bra bild på honom förut. Men nu har jag det, och då ser man verkligen hur han brukar vara. Flört

Han är rätt så stor för att vara en schäfer. 75 cm i mankhöjd och väger ca. 45kg. Så det är inte en lite schäfer jag har. Räcka ut tungan

Faxlin
0

#98: Ohh, stöldbegärlig kille det där.
jag skulle klart kunna tänka mig att stjäla honom om jag får :-)

Audiatur et altera pars

Action
0

#99: Nej, han är inte till salu och du får inte ta honom från mig Räcka ut tungan Han är min gose hund. Som tror han fortfarande är valp. [som på bilden jag skickar nu]

Malin-A
0

så fin han e =D  Lusse e också ganska stor, 74 i manken =)

CamillaAndersson
0

Är verkligen SUPER-sugen på en valp ur Rapports senaste kull
http://www.rapports.net/valpar.html ( Kull 1 )

Men de valparna hinner gå innan jag kan ta någon :(

Intressanta linjer är annars hundar med TROLL VON DER BÖSEN NACHBARSCHAFT i sig, då det är bra leder och mkt arbetskapacitet i de hundarna.  
JEVITA HASSAN är också ganska intressant, fast på Gråmanns ser han lite räka ut, men det kanske beror på att han blivit fotograferad i ett mindre smickrande ögonblick? 
ELCH VOM KOHRENER-LAND (ger lagom skarpa kullar, ser dessutom bra ut) , 
TROLL VON HAUS MILINDA (finns i bl.a HAJENS ZIZI)
ATENAGÅRDENS TABO sägs att han ger bra arbetshundar med ett underbart temperament och det lovar gott.
KUSTMARKENS QROSS är också det en intressant hund ( har samma TROLL som HAJENS ZIZI i sig)
OMAR VOM HAUS VALKENPLATZ är också intressant då han har bra leder i många led, och ger även där bra arbetshundar.

Lotta
0

Action det där var inte snällt…vilken supersnygging, är du inte lite,lite trött på honom…snälla skicka honom till mig NUUUUURäcka ut tungan

Åsa jag talade om vad du sa….vet du vad karlsloken svarade, OM HON KOMMER OCH GÖR KLART BAKSIDAN Skrikandes

Vi har suttit och tittat på sötisen på blocket alldeles nyss…det kryper i mig JAG VILL HA

Nicki
0

Jag har lite svårt för gråa schäfrar. Vill ju inte bara ha något bra i kopplet, utan oxå snyggt :)
Men ELCHVOM KOHRENER-LAND faller mig i smak.

Lycka till den dagen det blir dags Skrattande

TinaH
0

Lotta…

den sötisen på blocket är nog tyvärr brta…. ,-)

så Johnny… du kan vara lugn! =))

Mvh TinaH

Action
0

Lotta… Du får inte ta min lille schäfer från mig. Fast jag är ibland riktigt trött på honom. Flört Han har faktiskt varit pappa redan. Och valparna fyller faktiskt 6 månader idag! Skrattande Och nu kan jag bara inte låta bli. Hittade just en bild på honom då han var 8 veckor! Man blir helt valptokig! Fast kan inte skaffa en till just nu. Har ju redan en Catteldog på 5 månader.

TinaH
0

ACTION!!

du den kommer JAG upp och SNOR när du minst anar det!!
bannade snoris och visa en sådan bild!!Gråter

Hur gammal är han idag?
Valpar efter honom…BILDERNA på dem var är dem???Räcka ut tungan

Mvh TinaH

Action
0

HaHa. Räcka ut tungan Försök bara.

Han [Boss] som han heter. Är 2,5 år gammal. Och om du vill lida ännu mer så skickar jag väll över en bild på min favorit ur valpkullen. Den enda långhåriga, fast enligt mig den chamigaste. Räcka ut tungan

Faxlin
0

#100: Nu tycker jag du är liiite snål faktiskt. Nog kan du väl bjussa på honom en sväng. hihi

#102: Intressanta linjer där. Alltid roligt att höra med andra hur och vad de tänker om de olika linjerna. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

#108 oh nästan en Lucifer…  dom är ju bara för söta när dom e små o lurviga.. =) fat Lusse va inte jätte lurvig.. =)

[helenal]
0

så sööööööööööööt, kolla öronen:)

Action
0

#109: Nee, jag är inte snål. Räcka ut tungan 

#110: Ja, e var rätt så lika. Fast Boss valp var nog lite lurvigare tror jag. Men gud hur söta de är då de är så små. Man blir helt tokig bara att titta på de små sötnosarna.

Här kommer en bild på en annan av Boss valpar. Som tyvärr pga. oseriösa köpare, inte har ett fast hem ännu. Så han söker faktiskt ny familj. Har själv funderat att ta över honom. Har alltid velat ha en avkomma efter min Boss hemma hos mig. Men först ska jag fundera lite. Vet inte om jag har den tiden.

Mischa
0

#102, skulle jag skaffa schäfer skulle det klart va en med troll v haus melinda i tavlan, otroligt snygg och ser väldigt funktionsduglig ut….

≧◔◡◔≦

Malin-A
0

#112 d hade vart nått för Lotta d =D

Lusse är ju mitt  imellan långhår o korthår.. =)

Action
0

#114: Ja, kanske det. Han är av den gamla typen [rakryggad]. Otroligt lik sin pappa i temprament och lättlärd. Men funderar fortfarande om jag själv ska ta hand om honom. Flört Eftersom min sheltie tyvärr avled för några dagar sedan. Ledsen

Malin-A
0

#115 ja Lusse e också rakryggad, han går inte på knäna iaf, tycker det är mycke finare när dom har hyffsat rak rygg =D

[helenal]
0

För er som älskar schäfrar;)

http://www.blocket.se/vi/11418774.htm?ca=15_s

Action
0

#117: Ja, de var söta. Ska nog inte gå in på blocket eller liknande sidor. Jag lovar, mitt hus skulle då varit fullt med hundar. Räcka ut tungan Iallafall mer än vad jag klarar av.

Nicki
0

Arrasbebis.JPG
Våran minsta "bebis"

Action
0

#119: Naaww. Vilken liten bebis! :)

Lotta
0

Action nu är det bäst du kutar…bannade människa att fresta tanten på detta vis Förvånad Fy vad söt både pappa och son…men du ska veta att hämnden kommer när du minst anar Cool

Undin
0

25% schäfer har jag.

Lotta
0

Men Action jag så precis att din lilla sheltie hade lämnat dig…usch vad trist. Skickar en massa tröstekramar till dig…

Jag vart för disstraherad av allt prat om schäfer så jag såg det inte förrens jag läste om inlägget =)

anebit
0

Jag älskar schäfrar!   Hadde 2 st för länge länge sedan. Gud va jag saknar dom än i dag………….. Nu en stor katt på 10 kg.

Här bild på mina schäfrar och min son när han döptes.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nicki
0

Ja, det syns att det var för några år sedan Flört

Malin-A
0

ohhh en svart =D

Faxlin
0

Så mycket vackra vovvar. Man blir helt sjuk.

Beklagar din sorg Action.

Audiatur et altera pars

CamillaAndersson
0

Ja, Elch är verkligen något extra ;)

Tackar!
Hoppas att den dagen inte är alltför avlägsen baraSkrattande

Action
0

121: HaHa. Ja, två riktiga snyggingar. Flört

123 & 127: Ja, det är så hemskt att hon har lämnat mig. Känns så tomt i huset. Men det var väll hennes tid att gå från mig. Men tycker själv det var för tidigt… Gråter

Ush, såg just en huggorm! Oj gud vad jag blev rädd då jag såg att Boss var påväg att trampa på den! Men som tur är gjorde han inte det. *puh…* Men iallafall, fotade den här super snygga bilden på Boss då! Hur snygg som helst enligt mig! Skrattande

Action
0

För er som tycker om schäfrar. Kolla bilden jag skickar nu! Bilden är på Boss ena valp! [finns även en bild på honom i #112] En riktig going, som jag själv funderat på att ta över. Eftersom han söker nytt hem.

Faxlin
0

#129: Ohh, snygg. Nu dregglar jag över tangentbordet igen.

#130: ohh, att du bara törs visa sådana där bilder. Vill ha *suckar tungt*

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ohhhh ja fy på dig o visa sånna bilder =D

Wikstr_m
0

MIN MAMI HAR FÅTT 12 ST VALPAR, SJÄLVKLART SCHÄFER! :D

Ellinor_ludde
0

När jag blir stor ska jag nog skaffa schäfer eller rottis :D

Lotta
0

Hrmmm…Action du är ju hopplös, jag hinner inte mer en ut så är du igång. Boss är ju så supersnygg, vilken schäfer!!! Och den där valpisen skulle man bara vilja äta upp Räcka ut tungan

Action
0

#135: Japp, jag är 100% hopplös. Räcka ut tungan Kan bara inte hålla mig. HaHa, tack så mycket! Ja, det är han. Och har även den glada nyheten att valpisen nu har fått ett nytt namn. Och han heter nu Hero. Imorgon ska han flytta till sin nya familj ut på en stor gård. De har redan 3 stycken andra schäfrar, och de tävlar inom lydnad och skydd med dem. Och de tyckte att han skulle passa inom det. Skrattande Sedan kanske han till och med kommer att gå i avel! Så han har troligen hittat ett nytt och långvarigt hem där han kan bo resten av sitt liv.

Och vilket hundliv han kommer att få! Det är en stor gård där de har kor, grisar, får och hästar. Tre barn i åldrarna 3, 9 och 12. Det är som sagt långt ut på landet. Och förhoppningsvis kommer jag att få träffa honom i tävlingar i framtiden. Flört

Lotta
0

Va kul att han kom till ett bra hem…dom hade tur som tog honom =)) Kommer du ta fler kullar med Boss som pappa vid senare tillfälle?

Wikstr_m
0

#35 VAD ÄR DET DU SÄGER? Schäfer är ju en av mina stora passioner, och jag ska nog smitta dig med det också :D

#41 & 42.. haha nej, har aldrig varit in och kollat. Njae, haha.. Zebben gav mig känslan av en kille som heter Sebastian eller bå sådant :P Hihi

Action
0

#137: Ja, det är så härligt om man vet att de får bra hem. Då känner jag att jag själv har lyckats. Funderingar har jag ju om Boss ska bli pappa någon mer gång. Och jag har hört att uppfödaren till Boss skulle gladligen vilja avla lite med honom. Eftersom hon har en tik som skulle vara passande. Så kanske redan i slutet av hösten kanske han blir pappa igen. Eftersom förra kullen blev så lyckad!

june
0

har ingen shefer.jag tycker de er fine, spesielt langhårige, men desverre er jeg redd for shæfere. har møtt altfor mange som er nervøse och agresive.pluss at jeg ble angrepet av en shæfer da jeg var rundt 10 år. det var jo inte han sin fel egentlig. det var noen andre barn som hadde varit elake mot han  å kasta sten på han da han satt i hundgården.min morbror och jag var å helsade på eierne,satt meg brevid hunden och han gikk til attack. min morbror kom imellan så det gikk bra.

kanskje jag hade blitt kurert om jag hadde hatt min egen.

ei venn av meg er lite redd min collie,hun tycker han påpinner henne om en shæfer  når han tittar på henne.inte vet jag. he he

minja
0

Jag har en går schäfer/boxer korsning. Vet inte hur många procent utav vad, men en ful söt hund är han iallafallRäcka ut tungan. OBS! Flexikopplet var bara på för kortet skull, använder vanligt koppel annars.

Min syster har en schäfer/S:t bernhad och en schäfer/labrador/golden.

Lotta
0

Action då är du så vänlig och håller mig uppdaterad…för skulle det då visa sig att det blir en välpälsad hane så ska jag bara övertala gubben, han har lovat att när min katt går bort så ska vi skaffa en schäfer (katten har hjärtfel)

Kristina-
0

Har ingen Schäfer nu, men min första egna hund var en Schäfer. Han var en stor flott hanne som hette Bonzo. Hade honom i drygt 13 år, och han var en fantastisk hund. Det är många år sedan nu, men jag glömmer honom aldrig !

Action
0

#142: Jadå, det kan jag göra. Valparna kommer troligen bli anntingen lång eller korthåriga. Och få starka färger. Och både vara passande inom bruks och utställning. Eftersom både min Boss har blivit BIS, BIR och BIM ett par gånger trotts att han har kraftigare päls. Och även mamman till valparna är SUCH och även utbildad polis hund. En parfekt kombination enligt mig alltså. Med starka nerver. På bilden är valparnas mamma. Dock inte världens bästa bild på henne, utan då hon arbetar. Om det nu blir några valpar, men det hoppas vi på.

[helenal]
0

Lotta- va jobbigt att katten har hjärtfel:( Hur länge har hon kvar?

Lotta
0

"144 Hon var också fin…jag gillar när dom är riktigt svart och rödbrun, inte så där blaskiga som vissa ser ut =))

Vetten trodde hon skulle leva nått år till, och det sa han när hon var 1.5 och nu är hon snart 5…så min kisse lever på lånad tid Gråter

[helenal]
0

men va jobbigt:/ Märker man på henne att ho  har hjärtfel?

Action
0

#146: Ja, det tycker jag också. Förhoppningsvis blir det riktigt "färgstarka" valpar då. Eftersom både Boss och mamman är riktigt "färgstarka" [eller vad man kan säja] Det kan även hända att det blir någon grå också. Eftersom både Boss och mamman till valparna har mycket grått i härstamningen.

Lotta
0

#147 Hon sover hemskt mycket och har aldrig varit busig. När hon rör sig så går det i slowmotion…

#148 Vad spännande…då hoppas vi på lite valpisar senare i år då =))

Action
0

149: Ja, det får vi hoppas på! Ser verkligen fram emot det. Och det verkar som om den tiken har börjat löpa redan nu! Förvånad Några månader för tidigt. Men hon som har tiken sa iallafall att vi kunde komma över med Boss redan nästa vecka. Då blir det valpisar förhoppningsvis redan i sommar! Flört

Malin-A
0

oh valpisar.. =D

Lotta
0

Woaawwww vad spännande, du håller mig väl underrättad? =)))

[helenal]
0

du måste bara övertala gubben först:(

en katten lider inte eller

Action
0

#152: Ja, otroligt spännande! Skrattande Nu hoppas jag att det bara blir något av det hela. Så att det blir några valpisar nu i sommar. Har redan fått in 6 stycken intresse anmälningar  om att köpa valpar. Så jag hoppas att det blir ett par stycken valpar så att alla får det dom vill ha. På bilden är det Boss som "flyger" över hindret då vi tränar lydnad.

Malin-A
0

oj va högt.. =)

Lotta
0

Nej  Helena hon har inte ont av det som tur är…för då hade jag låtit henne somna in. Jag går med henne till våran vett med jämna mellanrum för att kolla att det inte tillkommer nått mer.

Han är jättesnygg…..han kan flytta hem till mig så kan du ta en valp istället Skrattande

Action
0

Lotta… Du får inte ta min Boss ifrån mig. Räcka ut tungan

Lotta
0

Joooo jag vill….gubben vill också ;) Så nu är du så vänlig att skickar honom efter parningen Räcka ut tungan Vi väntar med stora famnen ;)

[helenal]
0

vill din gubbe också? va har du fötrollat honom med??

Malin-A
0

då kanske d blir en valpis innan sommaren e slut då =D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.