Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1065 ggr
Labolina_73
0

Är det försent?

nej det är aldrig försent men jag vill iaf fråga..

kan man börja med typ lydnadskurs när hunden blivit 1 år?

eller tjänar man på att träna själv hemma?

//Linda

AnneN
0

Självklart kan man börja med lydnadskurser då hunden är 1 år. Känner en som började gå kurser och sånt först då hunden var 6 år och är nu ute på lydnadstävlingar med sin 8 årige hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

Aldrig försent att börja kurs ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Labolina_73
0

ja för jag vill bara typ gå vardagslydnad,, inte tävla och så för det har jag helt ärligt inte tålamod till med min envisa tjej..

lite kan hon ju såklart så som sitt, stanna etc,, men inte fullt ut och jag skulle vilja att det verkligen satt. Inkallning är ett absolut träningsmoment för oss..Går bättre och bättre men ibland får hon nåt ryck och det gör mej galen,, och då ska jag inte visa det alls för då kommer hon inte alls såklart…. Utan man ska låta som en tönt när jag är arg som ett bi för att hon drog….

/L

[Tess86]
0

När Skade får ett ryck och drar iväg från mig när hon vet att jag ska fånga henne blir jag arg som bara den och ryter sitt åt henne, då sitter hon på fläcken och låter mig komma fram och ta henne. Att komma när jag är arg skulle nog dock inte fungera men att få henne att sluta rymma går bra. Kanske värt att prova?

[Driva]
0

Jag fick min hund när hon var tre år. Helt ouppfostrad, dock väldigt läraktig, och vi gick vardagslydnad och kör nu agility och här jätteduktig.
Har funderat på vanlig lydnad,men tror det är lite strikt för att hon ska tycka det är roligt så vi ska pröva rally istället :)

Vardagslydnaden är ju just till för sån ahundar, som man kanske skaffat som vuxna :)

Även om Nellie kanske kunde de mesta i vardagslydnaden vi gick så var det väldigt bra för henne, som träning med andra hundar och vi fick väldigt mycket bra tips och råd att träna med hemama

Loveradio
0

Jag ska gå en vardagslydnadskurs med min hund som är 9 månader. Vi har också problem med inkallning och lite annat som vi behöver hjälp med.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Elshira
0

"Man kan inte lära gamla hundar sitta" är inte annat än just en skröna Flört

Hakuna matata!

[Sarahansson1]
0

Klart du kan värt att testa!Tungan ute

LinaK
0

Det går hur bra som helst, jag gick på en lydnadskurs med en border terrier som då var 6 år och hon kunde ingenting egentligen. Detta var för att jag skulle träna agility med henne och ville att hon skulle kunna lite grundlydnad.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se