Schäferlinjer sökes
Jag hade när jag var yngre en Schäferhane vid namn Kerata's Pargo, Fargo (S30023/94), världens underbaraste. Jag har försökt att hitta information om kennel Kerata men går bet. Anatar att hon har laggt ner sen länge, men letar fortfarande efter någon uppfödare som kan ha Fargos linjer i sig. Han tjuvparade en tik som fick valpar var av en valp användes flitit i avel. Men har svårt att tro att ingen av Kerata's Qonnie's (S47991/95) valpar inte gick vidare. Skk's register går jag bet på nu. Finns det någon som vet att det finns någon kennel med dessa linjer kvar?
Det är 6 år sen i November våran kille gick bort, men kommer aldrig sluta sörja!
// Simone
Kerata's Pargo har endast en enda avkomma - en tik vid namn
S47991/95 Kerata's Qonni
Hon i sin tur har fått 4 kullar - sen har jag inte kollat mer då det är en himla massa hundar att gå igenom. Hunddata är inte så svårt att lära sig.
Kennel Kerata's har inga valpar registrerade efter år 2000, så dom har nog lagt ner.
Har kollat igenom alla 4 kullarna efter Kerata's Qonni och ingen har avkommor efter sig.
Det kan ju finnas avkommor, men dom kanske inte är reggade…
MVH
Sofie
Det är den tiken han har som avkomma på SKK.
Kennel Kreata är nedlagd. Men har svårt att tro att ingen av Qonnie's avkommor inte gick vidare i avel, fast utan papper. Vet att detta är en chansning.