Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 8639 ggr
Rönisch
0

Sår i baken?

Min hund försöker komma åt sig bak, tittade och det verkade rött och som att bajset hade torkat runtom? Har hänt förut att det har torkat sådär men då har jag bara tagit bort det, men nu får jag inte röra honom där. Jag duschade honom bak idag men det gick inte bort. Ska jag försöka tvätta med bomull fast han morrar och säger ifrån?

Vi ska åka ut till veterinären men ville kolla om det finns något jag kan göra idag i alla fall.  Han höll på och försökte komma åt bak igår men då lade jag inte riktigt märke till det eftersom han tvättar sig ibland, men det ser inte helt normalt ut idag.

Hultan
0

Låter som ev analsäcksinflammation.

Med sunt förnuft kommer man långt!

Rönisch
0

ok, låter som det. Vi ska som sagt åka in till vet, men finns det något jag kan göra idag?

Hultan
0

Nej tyvärr. Inte om det är analsäcksinflammation. Då beh dom spolas.

Med sunt förnuft kommer man långt!

Noa-Nisse
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En jättebra video som visa hur man tömmer säckarna och den visar hur veterinären sköljer ur dem. Här får man verkligen se VAR någonstans öppningarna till analsäckarna sitter. Tydligt och bra =)

Något äckligt men man ser bra iallafall ^^

Medarbetare på Hundar.ifokus

russin
1

Är det ett sår, så låter det mer som en sprucken analsäck och då ska du inte peta där. Då behöver en veterinär spola rent och ge antibiotika.

Rönisch
0

Han hade  analsäcksinflammation. Vi var hos vet som tömde, han fick ut väldigt mycket och hunden går nu på aniinflammatorisk medicin och smärtstillande. Han ålade sig i princip ut från kliniken, så ont hade han efter ingreppet. Han satt och pep hemma och försökte komma åt bak, vi gav honom smärtstillande för ett tag sen och han har lugnat ner sig lite nu. Även fått i sig mat, han ville inte dricka men gav honom skinka med lite salt så han drack lite i alla fall. Vi har en pipett om han skulle vägra dricka senare.