Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7271 ggr
hanna-jo85
0

blöta fläckar efter hunden?

har märkt nu dom senaste dagarna att det kan finnas en blöt fläck där min hund har legat. hon är 9 månader nu och har varit rumsren några månader. jag är osäker på om det är urin då fläcken är mycket mindre än va det brukade bli när hon fortfarande kissade inne, och det är inte gult och luktar inget. hon har även börjat slicka sig ofta mellan benen. nån som vet va detta kan vara?

DenDär
0

Kan absolut inget om hundar typ, men det kanske är löpning?

hanna-jo85
0

har funderat på om det kan vara det. men har aldrig hört att det kan bli blöta fläckar efter det.. nån annan som vet?

Maja2
0

Det kan även vara analsäckarna. Om hunden slickar sig mycket därbak, eller åker kana på ändan kan det vara analsäckarna.

AnneN
0

Kan även vara urinvägsinfektion, då kan de läka små mängder även när de sover.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hanna-jo85
0

ser mer ut som hon slickar sig i underlivet.. hon har inte dragit ändan i marken..

hon har haft tecken på att börja löpa ett bra tag nu, men har inte märkt att hon börjat än.. tänkte först att fläckarna kanske var efter hon hade slickat på stället om det legat blod och hon "städat" efter sig, eller bara om det är där hon legat när hon tvättat sig och det blivit blött.. men jag vet inte..

hanna-jo85
0

#4 men brukar inte urinet vara extra koncentrerat när det är en urinvägsinfektion och därmed både lukta mer och ha mörkare färg? ringer vet. imorgon för att rådfråga

Chalin3
0

Detär blött efter henne, nu vet jag ju inte hur mycket det är men är det väldigt lite kanske det är efter att hon slickat.

Annarskan jag inte så mycket om tikar ….men om det är från analsäckarna så brukar det lukta ganska skumt. Iaf så känner man detmed det samma på lukten om Simba har tömt sina….

JessieS
0

Min hund slickar väldigt mycket/länge på sina tassar ibland och då blir det stora, blöta fläckar i sängen som ser ut som kissfläckar fast det egentligen bara är saliv. :) Håll lite koll och se om din hund slickar sig på tassarna eller någon annan stans och om hon då samtidigt råkar slicka/dreggla på underlaget.

Maja2
0

#7 Tänkte mer att hunden slickar sig mer då, inte att den läkt från analsäckarna….

Chalin3
0

#9 ok, dåhade vi ungefär samma tanke ändå, Att detvar själva slickandet som vardet blöta. Fast du kanske har tur och har lukfria analsäckar hos dina hundar Flört

hanna-jo85
0

fläckarna är ca 10 cm i diameter

Chalin3
0

#11 dom fläckarnaärdom mer fuktiga eller är det plaskblött? Typ om hon ligger på golvetär det då lite blött på ytan eller det verkligen en pöl?

hanna-jo85
0

man kan nog säga att dom är mycket fuktiga. absolut inte plaskeblött, men jag gick på en fläck som var på mattan och då blev jag lite blöt.. har inte sätt några fläckar direkt på golvet.

Chalin3
0

Det låteri alla fall som att det skulle kunna vara blött av slickandet.

Simbaslickar ibland på tassarna och benen (har allergi) och då kan det se ut ungefär som du beskriver.

Men som alltid, är du orolig kontakta din vet. Ibland har jag haft fläckar på mattan som känts blöta och då har han inblandslickat på mattan. Har en lurvig melerad matta så det syns inte mendet känns att stråna är blöta.

hanna-jo85
1

ja, ska ringa vet. känns alltid lugnare att fått pratat med dom

Karmatarerskanise
0

Det är inte som hon slickar på golvet?