Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2128 ggr
Loveradio
3

Doggy bag

deleteduser
0

Hahahahaha, vem får en sån ide? "hmm jag tror jag ska köpa en väska, klippa 4 hål och stoppa ner min hund i den"

Hunden ser iallafall inte ut att ha nånting emot det Flört

Kebab-Eme
0

Haha! Ett gott skratt fick man allt!

KöttbulleKorv

[hyperiion]
0

Hahaha man får inte vara dum:P

KvirrZ
0

Haha, den där tanken har slagit mig när jag åkt buss(utan hund) på ställen där man måste betala för hunden om den inte sitter i väska Tungan ute

- Mvh Emma

Denna kommentar har tagits bort.
Loveradio
0

#4 Haha mig också Flört Så är det här i Umeå. Jättedumt då jag ett tag var tvungen att med min hund till skolan varje dag då jag pluggade. Blev ganska dyrt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Denna kommentar har tagits bort.
[Forest]
0

Haha, så smart :)

Chalin3
0

Ja det var mycket bra =)

Loveradio
1

#9 Ja men visst! :) en Boxer kan man ju inte stoppa i en väska direkt, bättre att göra en sån väska istället ;)

[countess]
0

#10 Du jag ju i samma skola som du på forslunda ! Skolan ska ju betala bussresor åt hundarna =) Men jag ides inte hålla redo på kvitton osv ! När min unghund vart för stor och jag blev tingad att betala "en skit sur busschaför" Han sa att jag skulle betala och då sa jag att hunden ska ha en sittplats då . Hur som helst sa han om du har hunden i en väska får han åka gratis . Dagen efter så hade jag min 27 kilos klump i en hockey bag han var 70 cm i manken . Haha gissa minen på busschafören men gratis fick jag åka ;) Dock gjorde jag det bara en gång då det var alldels för osmidigt ;)

Chalin3
0

#10 Ja absolut

#11 Ja det var bra tycker jag. Men du skulle gjort som på bilden och släppt ut benen, så hade detvarit lite smidigare Flört

[countess]
0

#12 jo jag tänkte inte så långt då haha ;)

Loveradio
0

#11 Men va? Ska dom? Det har ingen sagt till mig, hade ingen aning om det. Jag har fått betala för Valle varje gång. Eller ja, som tur är finns det snälla busschafförer så ibland har jag sluppit. Sen har jag ju bytt på vasaplan och tagit skolbussen in och där åker ju hundar gratis.

Haha den minen hade jag velat se ;)

[countess]
0

#14 ja det ska dom ! jag gick till syon tror jag det var ? Och sa det " Vi ska ju helst ha med våra egna hundar på hundkursen och då tycker jag att ni ska stå för det ! Eftersom om vi byter hund "lånar av lärare" så kan vi ju knappt visa några framsteg vilket kan sänka betygen! " Så då var det bara att lämna in kvitton på bussen så fick vi pengar för det!

På tal om bussen till skolan är det inte alltid gratis ! Jag vart nekad från skolan eftersom jag inte hade pengar till hunden "hade alltid åkt gratis innan" Så jag skulle få gå in till stan men jag fick lifta med gymaläraren =)

Loveradio
0

#15 Jaha hmm har inte hört nånting om det iallafall.

Jo med skolbussen åker hundar gratis. Vad konstigt? Det var ju bra :)

[countess]
0

#16 Då iaf detta var 06 så lät chaförerna hundarna åka gratis till och från skolan ! Men egentligen så skulle man betala men chaförena var snälla ! För jag trodde också det var gratis men det visade sig att det inte var det :(

JessieS
0

När jag bodde på internat, på andra våningen i en villa mitt ute på landet, så var det där min plan ifall att det började brinna så att jag skulle vara tvungen att klättra ut genom fönstret. :) Det verkade enkelt och praktiskt att klippa hål i en sportväska/ikea-kasse och sen slänga hunden över axeln när man ska klättra ut. x) Som tur var behövde jag aldrig göra det.

Loveradio
0

#17 Okej vad dumt. Men nu åker dom alltid gratis med skolbussen iallafall.

#18 Haha det är ju en bra plan faktiskt

[countess]
0

#19 okej vad bra =) Sorry för of topik men hittade du någon dag hund?

Loveradio
0

#20 Två pudlar, en dvärg och en mellan sökte dagmatte 2-3 gånger i veckan. Så matten hörde av sig till mig och vi ska träffas i helgen. Skulle ha träffats i veckan men hon hade fullt upp med jobb. Det är 2 hanar så får se hur det går, men Valle är så snäll mot alla. Den ena pudeln kunde vara lite dominant. Men vi ska träffas med hundarna som sagt så får vi se om dom kommer överens, och gör dom det så har jag 2 daghundar att ta hand om :)

[countess]
0

#21 okej härligt =)

Loveradio
0

#22 Ja :)