Aggresivt beteénde
En bekant till mig har ett problem då det gäller hennes schäfer tik. Och den har nyligen blivit omplacerad till min kompis då den förra ägaren har varit för hård mot henne och inte kunnat ta hand om henne.
Problemet har nyligen upptäckts, och hon är mycket snäll och lugn då det gäller vuxna människor. Är hon tyvärr väldigt "barn arg" [eller vad man kan säja]. Hon skäller, morrar och reser ragg mot alla sorters barn. (vilket du kan se på bilden) Så det är inga små hot hon ger barnen. Oftast börjar barnen gråta då hon gör som hon gör. Har dock själv aldrig träffat min kompis hund, men hon bad mig att ställa denna fråga till er medlemar. Finns det möjligen någon min kompis kan göra för att få sin hund att sluta vara aggresiv mot barn?
Jag skulle ta kontakt med en hundpsykolog eller tränare, någon som riktigt erfaren och kunnig så man kan träna bort det. :)
Det skulle jag göra också….Jag tror inte att man kan komma till botten med det själv, vad som helst kan ju ha hänt henne under hennes tid hos den andra ägaren. Jag hoppas hon får ordning på sin hund =)
tror också på hundpyskolog.. =)

okej. Ska säja det tll henne. 
Oj den såg riktigt angry ut på kortet :P jag hade nog gjort på mej i brallan om den gjorde så mot mej :P haha
Låter inte så trevligt, men jag håller med dom som svarat tidigare, att hundpsykolog eller någon form av hundtränare borde vara till hjälp. Hoppas det ordnar sig. :)