Foderhjälp
Jag håller på med en skoluppgift där jag ska rekommendera ett foder åt en blandning mellan Shelitie och Engelsk springel Spaniel. Hunden är normalviktig och får varje dag långa promenader.
Kan ni tipsa om något bra foder eller några bra sidor där jag kan läsa om foder? Jag skulle även verkligen uppskatta om ni kunde motivera varför ni skulle valt just detta foder.
Tack på förhand! 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Vilket foder som helst.. :p Skulle säga Voh, Nordic, Orijen, Acana, Standart o Magnusson's M&B :)
Hej!
Kolla in den här tråden:
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f0fdb1788f472137c004650-vastnytt-feta-husdjur#bookmarks-1
Kanske du kan hitta något matnyttigt där.
Lycka till!
#1 Ja, så tänkte jag med i början, men eftersom att vi ska anpassa proteiner och fett efter just dom två raserna och dens aktivitet och kombinera dom så blir det lite krångligare. Vi ska hitta ett foder och sen motivera varför vi valde just det, vi ska även skriva om innehhåller och vad det är som är viktigast i fodret och självklart mängden av allt innehåll.
#2 Tack så mycket!
Förresten, är det någon som vet på ett ungefär hur mycket en sån här blandning skulle kunna väga? Jag tippar på ca 15-20kg kanske, men det är ju som sagt bara en gissning.
Märkligt om du skall lägga fokus på raserna i blandningen.
Skulle nog vilja påstå att det är mer lättmotiverat för dig att välja ex. ett svenskt färskfoder (bra innehåll, pris, smakligt och miljövänligt)
ex. på märken: Nordic, Bravo, Priima, Fodax
≧◔◡◔≦
#5 Vi ska inte koncentrera oss helt på raserna såklart, men det är mer vad raserna har för behov och om dom har något speciellt behov av vissa vitaminer eller mineralen samt om dom bränner maten snabbt osv..
Orijen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Barf!