Har mailat uppfödare!
Hejhej!!!
För en liten stund sedan skickade jag ett mail till en golden retriever uppfödare om att vi kanske är intresserade av en valp! Så skoj! Jag hoppas verkligen på det och då kan vi få hem den lagom till sommarlovet! Hittade den på eniro för 6800 :- .
Tycker det är väldigt roligt eftersom att det är min första hund och mina föräldrar har varit väldigt tveksamma. Skrev att vi kanske kommer och hälsar på valparna någon gång!
Åh jag är så glad, hihi
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Grattis!
Grattis! Vilken uppfödare då?

6800 låter billigt, är det en registrerad valp?
De allra flesta goldenuppfödare tar 9-12000 för sin valpar. Jag blir alltid misstänksam när det är billigare. Ibland är det bara för att det är en första kull någon tar, eller att valparna är lite äldre och svårsålda. Men det kan oxå bero på att kullen inte registreras i SKK. Detta kan bero på lathet eller okunskap, men oftast är det pga att någon av föräldrarna inte uppfyller de krav som ställs på rasen för att få avla. Det kan saknas stamtavlor, kanske är de inte rasrena ändå, de saknar oftast hälsoundersökningarna som krävs (ögonlysning som inte är för inaktuell, samt röntgen av höfter och armbågar). Man kan med lite tur få en underbar hund även utan SKKstamtavla, men saknas den och hälsokollen på föräldrarna, ökar risken att få en hund med problem, förutom att den räknas som en blandras och inte kan ställas ut/tävlas med.
Håller en tumme för att det är en bra och seriös uppfödare!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh vad roligt, lycka till! 
Det stog att h*n kontaktar endast seriösa köpare, och h*n skrev att dom reg. i SKK och shipmärkta och allt det där:) Jag tror h*n är seriös, men vi ska se om vi kan hälsa på valparna, kanske i helgen.
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Hur gick det?