ååh smart
Har precis tvättar alla Ronjas saker som behövdes tvättas och hennes rosa hurtta halsband och sele blev slitet vid texten. Alltså är skit arg på mig själv nu eftersom jag är så jiddrans pedant när det gäller hennes saker!! Hur ska jag göra när hennes saker behöver tvättas? Hur ofta bör jag tvätta egentligen?
Såfort jag ser en ljusbrun fläck måste den bort. Vet inte om det är någon "fix idé" jag har.. Jag vill ju inte att dom ska förstöras helt genom att jag ska skrubba och tvätta såfort jag ser en fläck liksom? Något tips? (säkert en skit onödig text tycker ni men behöver dock hjälp så är jätte tacksam över svar!)
Vad använder du när du rengör sakerna? Det kanske räcker att använda en handduk och gnugga.
På koppel och selar använder jag öjummet vatten och Super 10 eller galltvål och tvättar bara där det är skitigt! Skonsamt och förstör inte sakerna.
Jag brukar köra det i tvättmaskinerna, hmm.. vet ej vad mamma använder för något, får kolla det!
#2 Okej, får testa det :)
Galltvål är toppen om man vill få bort fläckar mm :)
Riskerar inte att tvätta hennes grejer i tvättmaskinen :P Får bli handtvätt och gnugga lite med galltvål då. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Jaha, bra att jag vet detta nu så att jag inte gör saken värre, hehe (a) Får skaffa galltvål. Det som är synd det är att tyget som sitter mot kroppen blir skitigt, eller det syns mest där och så ba förstörs det andra liksom. Jaja tack för svaren :D
Eller en fråga till, jag har en bädd som har typ mocka på en sida och en jättelen sida med "päls", hur ska jag göra för att det mockan inte ska gå bort och för att få den lena pälsen att vara len??
Här blir det bara handtvätt. Lägger i blöt med lite grummesåpa, sedan sköljer av ordentligt och gnuggar om det behövs (det behövs oftast inte). Då blir det rent :)
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm