Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1483 ggr
Rafflan
0

*borttaget*

*borttaget pga att folk vet bättre om min egna valp än mig och verkar tro jag är helt ny på att ha valp*

Nu struntar jag i att skriva här om min valp, då folk tydligen kan känna hur han känner och mår bättre än mig som ser honom IRL. Så nu islorerar vi honom från allt tills han är 2 år, då är han vuxen och säker, då börjar vi låta honom träffa andra hundar och människor, då går det säker jätte bra att börja all träning då :)

Maja2
0

Det tar TID för hundar, när de kommer i ett nytt hem, vare sig det är valpar eller äldre hundar, så är det bara. Inget ovanligt alls.

Rafflan
1

*borttaget*

Jag trodde en valp iaf kunde kommunicare så andra hundar förstår även om den var osäker, men en valp ska visst lära sig kommunicera med andra hundar utan att träffa andra hundar, hoppas detta funkar nu då :)

Maja2
0

Å herregud, jag har haft att göra med en hel del hundar och valpar genom åren. De valpar som är osäkra, de morrar för att påvisa att de är osäkra. Det är inte alla valpar som fungerar "korrekt". Det krävs KUNSKAP när man tar hem en valp. En del fungerar alldeles komplikationsfritt, en del är både osäkra och rädda. Om uppfödarna skulle behålla de som uppvisar osäkerhet, och som egentligen inte ens skulle säljas vidare pga just detta, skulle uppfödarna gå back så det bara smäller om det.

russin
5

Jag tycker det verkar som om han verkligen kan kommunicera - han morrade för att visa/säga åt de andra hundarna att de var för framfusiga och läskiga.

Alla valpar är inte pang på rödbetan när dom kommer till ett nytt hem och framför allt inte nakenhundar där det finns en hel del rädslor.

Har valpen vuxit upp med mor och syskon så bör den kunna det hundspråk den hunnit lära sig under den tiden…

Rafflan
0

*borttaget*

Rafflan
0

*borttaget*

Jag tog inte bort allt pga dem få kommentarer i denna tråd, men alla på såna här forum verkar tro att dem kan allt om allas hundar och dem är allsmäktiga på nåt visa…

Och t.o.m när ens hund gör framsteg är det fel…

Maja2
0

#5 Nu har du verkligen missförstått allt jag har skrivit tydligen. VAR har jag någonsin sagt att du inte ska vara glad för din valps framsteg? Var har jag någonsin sagt att du ska isolera honom från all social kontakt?  Du är helt ute och cyklar!!

Maja2
3

Rafflan: Du får ursäkta.. men ibland ÄR det så att andra VET och KAN. Det ska du inte ta som negativt. Valpar, hundar, hundars beteende… På ett sätt verkar det komplicerat… men å andra sidan, när man lärt sig hundars kommunikation och sätt att vara, så är det lite enklare. Istället för att vända taggarna utåt - ta till dig av den kunskap som finns här på forum … Om du ändå väljer att INTE göra det så rekommenderar jag att läsa böcker om hundars kommunikation.

LinaK
3

Men varför tar du åt dig så? Om det är något du inte gillar så låt det bara rinna av och fokusera på dom kommentarerna du gillar. Onödigt att ta bort all text tycker jag!

Jag låser denna tråd då den inte längre verkar vara aktuell.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Inlägget är låst för nya kommentarer