Agilitybok
Ture är ju bara 8 månader ännu, men när han är färdigvuxen är planen att börja med agility. Jag är helt orutinerad inom detta så tänkte beställa hem några böcker för att läsa på innan vi går en kurs till våren. Har ni några tips på bra böcker? :)
Jag rekomenderar starkt Veronica Baches bok "Agility - Träna och tävla med din hund".
Denna bok står oftast som grund till mina agilitykurser och jag kan inte säga annat än att jag älskar bokens innehåll, upplägg och illustrationer.
Lycka till med träning och tävling! 
Marie Hansson har skrivit tre böcker: Agility på enkelt vis, Agility för nybörjare, och Agility action. Sen finns det en bok som Inger Jalakas har skrivit som heter: Agility från start till mål.
Håller med #1 Den boken är toppen =)

Om man är alldeles ny på sporten så tycker jag Jalakas bok Agility från start till mål är kanon. Den är skriven av en författare som inte är agilityexpert själv, utan har skrivit den så att en nybörjare verkligen förstår. (Hon tog naturligtvis hjälp av experter när hon skrev den dock)
Har man hållt på med agility innan så är den för simpel dock.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Rekommenderar Marie Hanssons bok "Agility på Enkelt vis". Den har jag och den är helt lysande.
Tack så mycket för alla tips! Någon som har något tips på lydnadsböcker där momenten beskrivs?
#6 Boken "Med sikte på 10:an" av Niina & Kenth Svartberg, är bra och enkel. Sen har jag även "Lydnad i teori och praktik" från Canis… men den är enligt mig väldigt omständig.
#7 Tack, då blir det den också. Du verkar ha koll på det mesta, toppen med så mycket kompetens att rådfråga när man sitter framför datan!
#8 Tack för de orden :)
Jag hör ju till de äldsta här på sidan har jag förstått, har hållit på med hundar och hundträning, har lärt mig massor.. har läst såååååå många böcker, var varit på såååå många kurser… det ger erfarenhet.
#9 Det är "såna som du" som det är bäst att fråga. När jag och Ture är på klubben smyger jag på "gamlingarna" för att suga i mig lite kunskap.