Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2635 ggr
Gaiezza
0

Överkörd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta hände för ganska länge sen men jag undrar vad ni skulle gjord om detta hände er.

Jo, jag vad ute i skogen med min hun i KOPPEL.

Vi går där lungt men så plötsligt så kommer det en Cyklist som kör över min hund, Han stannar till och ser att hunden ligger och skriker på marken (överkörd över nacken), men han skiter i det och cyklar vidare. Samtidigt som Boy (hunden) föll ner på marken så fick har något i ögat..

Vi åkte akut till veterinären och röntkade (stav?) Och

1. Ögat gick inte att göra något åt

2. en kota i nacken var helt massakerad och en dyr operation utfördes.

Han låg på sjukhuset länge men han blev bara sämra och sämre.

Så vi bestämde oss för att avliva honom…

Vi fick aldrig tag på cyklisen så vi kunde inte göra.

Vad skulle ni försöka gjort för att få tag på cyklisten?

Bacon, svaret är bacon. 

Toxics
1

Allt. Polisanmält vore ju det första. Då kan polisen luska fram vittnen som sett cykisten.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Mischa
0

Beklagar sorgen.

Cyklisten har ett ansvar som manövrerar ett fordon, samtidigt har även vi hundägare strikt hundägaransvar.

Hur kunde det hända? var hunden långt ifrån? gjorde sig cyklisten inte hörd? såg han inte hunden?

Men det var oansvarigt av cyklisten att inte stanna och ge ut sina personuppgifter när det skett en olycka.

≧◔◡◔≦

[Forest]
0

beklagar den stora förlusten, fy vad hemskt Gråter. Jag hade gjort som 1, då antar jag att hunden var på rätt sida o inte traska på andra sidan cyckelvägen. Men givetvis tycker jag man stannar som cycklist när man kör över något djur Rynkar på näsan

Gaiezza
0

#2. Hunden gick på men Vänstra sida nära mig, Cyklisten gjorde sig inte hörd utan bara dundrade på mitt i skogen som ärr uppskyltad att man får både rida och gå med hundar.

Och det vore konsigt om han inte såg hunden då just han höll i en pinna och smått skällde!

Och "Stigen" är ca 8 meter bred!

Bacon, svaret är bacon. 

Toxics
1

Ja då är det bara att polisanmäla. varför gjorde du inte det ? Om han stannade och tittade så lär du ha sett honom ganska väll.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gaiezza
0

Nja, han stannade flera meter bort och jag var så chockad så jag inte kunna tänka eller något annat..

Bacon, svaret är bacon. 

Mischa
0

Se om ni kan få tag i personen och polisanmäl om du har tydliga signalement av cyklisten.

≧◔◡◔≦

Gaiezza
1

#7 Vi har bestämt att vi ska Poslisanmäla idag eller i mornn (har ganska fullt upp)

Bacon, svaret är bacon. 

Karmatarerskanise
1

Jag hade även skickat en insändare till tidningen där jag hade bett att cyklisten hade hört av sig, eller om någon som känner till situationen hör av sig.

Beklagar sorgen!

Toxics
0

men du skrev ju att det var längesen de hände. ?

Persifone
0

Oj, vad sjukt!

Vilken människa cyklar bara iväg efter något sådant?!

Anmäl!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Gaiezza
0

Ca 3 veckor sedan.

Bacon, svaret är bacon. 

[Forest]
1

var det inte nån som var ute o träna lite täräng kanske är med i nån cyckelklubb? om det var nu en mountainbike, de brukar dessutom ha på sig cyckelhjälm lite ovanligt att man ser det annars på killar. Hoppas ni får tag på den som gjorde detta för det låter otroligt att folk bara kan ha mage att cyckla vidare. Rynkar på näsan 

Hur är det annars TS detta måste vart svårt för er, först får man en chock att hunden är skadad sen senare ta beslutet avliva sin älskade vän. Kontakta även lokaltidning för detta kan komma ut lite som en varning för farlig cycklis för andra hundägare.

[Kanelsocker]
1

Åh jag grät när jag läste det här :( Vilka jäkla idioter det finns som gör så mot ett stackars djur… Och även om det kanske inte var meningen så får man fan stå till svars för sina handlingar!! Ursäkta mitt språk men jag blir så sjukt upprörd när sådana hemska grejer inträffar och det framför allt när det händer djur…

Men kan bara säga som de andra; anmäl, försök att fundera om du kommer ihåg några signalement!

Beklagar sorgen… Kram

Gaiezza
0

#13.

Finns inga som helst Cykelklubbar i området här och jag kollade upp våran skog och det är Förbjudet att Köra bil, motorcykel, Fyrhjuling, cross & cyckel där!

Endast för det är en rid och promenadväg så att hästarna och djuren inte ska bli skrämda (finns samt en fårhage där)

#14.

Ja, fattar fortfarande inte att han är borta…

Bacon, svaret är bacon. 

[Forest]
0

15  okej var abra en tanke. Hur har det gått har du anmält detta nu?