Uppfödare.
Hejsan.
Undrar om någon av er är uppfödare av portugisisk vattenhund? Eller en terrier.. (kommer inte ihåg vad de heter) en korthårig liten terrier med skägg iaf. Också lagotto är jag nyfiken över. Anledningen till att jag undrar är eftersom jag skulle vilja lära mig mer om dessa raser.

Menar du Lagotto möjligtvis?
Haha, precis! Ändrar och skriver det istället.
Kolla rasklubbarnas hemsidor, där finns massor av info om raserna. Terriern du beskriver, kan det vara Borderterrier?
#4 Har kollat där förut. Hon verkar bra. :)
#3 Hm. Den är lik den jag träffade, men jag är inte säker på att det var en sån.
Strävhårig Jack Russell? Men det finns många strävhåriga terriers. www.skk.se/hundraser/?group=3, där hittar du alla hundar ur rasgrupp 3 :)
#5 Finns även Magic Storm!
#6 Tack. Irlänsk terrier hittade jag. Den måste det ha varit. 
#7 Aaha! Vet du om lagotto är en allergivänlig ras? :)
#8 Älskar magicstorms kennel som #7 Sa till dig.
Nu kommer jag bara helt plösligt men :P
Men många säger att de är en allergivänlig ras men det är individ till individ du får helt enkel träffa en lagotto och avgöra själv eller vem som nu är allergisk i din familj.
// Hannah
#9 Jo det var det vi tänkte. Låna hem en hund av dessa raser och se vad vi tycker.
#8 De flesta tål de "krulliga" raserna bättre, men självklart måste man testa! Min pappa är allergisk för vissa hundraser, och vi har bett om ett besök på Updates för att just kolla om pappa tål hundarna.
Du får nog inte låna hem en hund bara för att kolla om du tål dem. Utan det bästa är att besöka hundarna där dem bor. Där luktar ju det dessutom hund i hela huset, med tanke på att dem bor där. Lukten blir lixom starkare på något vis.
Hemma hos dig blir den ju mildare, med tanke på att du inte har någon hund (antar jag?).
#11 Nä. Tänkte inte låna hem bara för att se om vi tål hunden. Det är mest för att se vad vi tycker om just den rasen. Om vi passar att ha hund, m.m. =)
Och man ska inte bara besöka snabbt utan helst i några timmar sen även ta med en egen filt eller trasa sen låt hunden ligga på den eller leka med den sen när du kommer hem lägger du den på din kudde och kollar om du blir allergisk när du vaknar. har hört att man kan göra så men har ingen aning om det funkar men många har gjort så iaf vad jag har hört. ^^
// Hannah
#13 Aah, det verkar smart. Det kan vi ju prova.