Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3697 ggr
chillevi
3

Samsagårdens Spej

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en liten film om min älskade hund som är en smålandsstövare och snart 12 år! Han är en omplacering och vi fick honom när han var 10 (fyllde 11 månaden efter). Han skulle avlivas(!) dagen efter pappa ringde pratade med honom för ägaren var 96 är och kunde inte ta hand om honom. Men helgen efter kom han hem till oss!

russin
1

Härligt att en gammal herre fick fortsätta sitt liv en tid tillSkrattande

chillevi
0

Ja, kändes fullständigt onödigt att avliva en fullt frisk hund! Även om han är gammal och man inte vet hur länge han kommer leva:( Men hoppas på flera år tillsammans!

[Forest]
0

Vad gulliig han var med :) Jag tycker verkligen om att folk vågar ta chansen att ta en äldre omplaceringshund han ser ut att trivas med Er oxå :) Jag hoppas att han är med er flera år till o lika fräch som han är nu Flört

Michaela-N
0

Säger som #1, bra att ni ger honom ett hem!
Min strävhåriga Tax tog vi hand om när hon var 9 år, och hon levde tills hon blev 12, så visst var det få år men det var år värda att minnas.

chillevi
0

Tack för alla fina ord! Dom värmer verkligen:) Jag tror (och hoppas) att han trivs hos oss. Första dagen han var hemma och förra ägarens dotter hade lämnat honom hos oss så la han sig i mitt knä när dom skulle åka:). Sen en gång när dottern, som har hälsat på Spej och känner honom ganska väl, hälsade på oss ville Spej hellre vara hos pappa! Kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, hur många eller få år vi får tillsammans!

[Forest]
0

5 det är så att han vill inte följa med andra utan han visar tydligt här bor jag och jag trivs bättre här. Gulligt Kyss

chillevi
0

#6 Ja det känns som han trivs bättre här:) Visst är det gulligt! Ska försöka göra en video med vilka trix jag lärt honom, som är 3 eller 4. Sen har jag lärt honom sitt och ligg bättre(var tvungen att ha en godis hela tiden för att han skulle sätta sig).

[Forest]
0

7 se där den som säger att man inte kan lära gammla hundar sitta har så fel Glad Ser fram mot ett till klipp på gubben Flört

chillevi
0

#8 Ja, blir så arg när folk säger så! Varför skulle det inte gå??? Eller jo om man intalar sig själv att det inte går så är det ju ganska svårt men annars. Ja det blir nog inte förens om ett par veckor då det är ganska mycket i skolan;(