Papillon
Hej!
Har lite funderingar här.
Hur ser Papillonens/phalenens temperament/psyke ut i dagsläget?
Många rädda/agressiva linjer?
Finns det någon lite mer uppdelad show/arbetarlinje?
Ni som har papillon eller phalene, vad gör ni med era valpar?
Hur skulle ni beskriva rasen i sig?
Tack på förhand!
jag har en papillon/chihuahua blandning, en tik på 3 år. hon har bra psyke, är inte aggresiv eller något sånt. väldigt glad och framåt tjej. lite försiktig med barn, dock. är väldigt skällig dock, men håller på att tränar bort det. hon är väldigt lättlärd och kan en massa konster och tricks, agility osv. ibland kan hon va riktigt bossig, och är en riktig liten diva. antagligen för att vi har skämt bort henne. nej men hon är helt underbar. har haft flera hundar innan men hon är nog den "roligaste", för hon är så nyfiken och lättlärd. väldigt smart också.
rekommenderar verkligen den rasen.
har förresten haft valpar på henne också och hon var världens duktigaste mamma. hon sa inte ett pip när hon födde dom och hon klarade allting utan hjälp. hon visste precis hur hon skulle göra. hon tog jättebra hand om sina bebisar, t.o.m när dom va äldre. vi hade dom ute på gården en gång och dom va lite busiga, och vi fick inte tag i dom, då sprang hon ut och fångde den ena så vi fick tag i den, sen jaga hon efter den andra o fick tag i den också så vi kunde ta in dom.
väldigt duktig tjej med andra ord. självklart är det hon på bilden
Jag har träffat o vart hos en uppfödare då vi är väldigt förtjusta i denna rasen. Jag vart väligt glad över att jag fick lite svar av henne om rasen dessutom fick man träffa söta glada sociala papillon. Jag tror att man måste socialträna dom tidigt som andra hundar för att få en trygg liten hund. Jag kan varmt rek att du hör dig för lite hos uppfödare o hur gom har gjort för att få sina hundar så trevliga :)