Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 8079 ggr
Sisss
0

Sy eget hundhalsband?

Bara undrar om någon har sytt sina egna hundhalsband/selar?
Lägg gärna in bilder! Kul att få lite inspiration

Själv har jag bara sytt ett än så länge (har kort på det men har tappat bort kamerasladden :P) men ska in imorgon och inhandla mer material :)

För er som inte har sytt men skulle vilja prova har jag letat upp några länkar :)

Sy ditt egna hundhalsband

Sy din egna hundsele

monsterblom
0

jag har sytt selar till mammas hundar och även en massa täcke då den ena var frusen av sig och vägrade gå ut när det regnande utan täcke. tyvärr ligger alla bilder på förra datorn som är stulen :(

men det är riktigt kul att sy till sin hund. man får ju allt precis som man vill.

cupcakes
0

jag har några bilder på http://cupcakeshop.webb.se men sidan är inte aktiv just nu :)

MoaW
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sydde ett till Malou en gång, gick väl sådär Tungan ute Har aldrig använt det för jag är rädd att det inte ska hålla om hon får för sig att dra Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[IsabelleA]
0

Vad sugen jag blev på att sy ett sele nu. Dock har jag varken maskin eller matereal…
Jag tycker de selen man köper i affären är antingen för dyra eller (ursäkta) för fula.
Jag menar, de få selen jag hittat har antingen varit rosa med blommor på, eller blåa med vita tassar på.  

Jag ska se om jag kan låna en maskin av farmor :)

Sisss
0

Ja, det bästa med att sy själv är att man får det precis som man vill ha det med storlek och utseende och allt. Ett tips är ju att använda björntråd till dragiga hundar , så blir det extra starkt! :)

Hittade inga D-ringar i affären jag var på, synd, men får väl åka till en annan och leta nu i veckan :) Är hemsk sugen att sy en sele då den min hund har nu är väldigt krånglig och stel.
Ska även sy ett halsband till min systers valp som hon får hem imorgon :)

#2 & 3: Verkligen fina :D

[IsabelleA]
0

#5 Jag har tidigare sytt ett koppel till min BC men det drog han sönder dessvärre, ska se om jag kan andvända kopplets matereal för att fixa ett sele.
Björntråd, det tror jag att vi har hemma, men det är lite surt att sitta och sy förhand … Men somsagt, jag ska bestämma dejt med farmor óch se om hon kan hjälpa mig.

MoaW
0

Det som var så bra med det jag gjorde, var att jag betalade under 50kr för allt material men har kvar material för typ två halsband till (beroende på storlek) Tungan ute Har dock inte blivit av att jag gjort några fler Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Sisss
0

Eller hur! Vad kostar ett halsband i affärerna? Typ 100 - 150 kr, det blir några halsband det. Dessutom är dem man gör själv mycket personligare :)

Det jag gjorde var av en gammal tröja, nylonband hade vi hemma, och D-ring tog jag ur ett halsband som blivit för litet.
Återanvändning kallar jag det ;) hehe

monsterblom
0

tänk på att D-ringar man köper i vanliga hobbybutiker brukar inte vara ihopsvettsade så drar hunden "öppnas" D-ringen.
köp det på affärer som säljer båttillbehör eller liknande. de tål i regel mkt vikt.

och använder man nylonband kan det vara bra att smälta ihop änden så att den inte fransar upp sig för mkt.

jive2010
0

Kommer inte in på länken. Skulle vilja testa att sy hundhalsband.

MVH Angelica

[Tess86]
0

Dina länkar (i första inlägget) fungerade inte för mig heller. Jag har material hemma till att sy ett halsband, har bara inte tagit mig för att göra det. Jag ska lägga upp bilder när det är klart.

Royalz
0

Det är en nästan 3år gammal tråd ;-)

[Tess86]
0

Jahaaa, där ser man! Jag kollade inte datumen på de tidigare inläggen, bara inlägget före mitt.

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite snäpplås och regleringsspännen i ljusrosa och blått som jag skulle kunna sälja om någon är intresserad.

Passar att sy selar och halsband till små och mellanstora hundar skulle jag gissa på. Har använt en mindre storlek till att göra illerselar och de håller jätte bra!