Vuxen
När såg du din hund som "vuxen"? :)
Jag menar då inte den fysiska åldern utan när du kände att "nu är min hund vuxen".
Min hund blir tre i april och jag tycker fortfarande att hon är en liten skitunge. ;) Hon ser visserligen ut att vara yngre och hon är väldigt aktiv och busig så det kanske är det som gör att jag fortfarande ser henne som en unghund fast hon egentligen inte riktigt är det längre.
Min mammas hund som blir 7 i år är i mina ögon vuxen och har varit det sen hon var 3-4 år, det kan också ha att göra med att hon inte är min utan min mammas hund. Hon har även mycket problem med leder och huden vilket gör att hon ser äldre ut än vad hon är och hon är inte lika aktiv och energisk som min hund är.
För mig är min hund som mitt barn ungefär så det kanske också gör att jag tycker att hon verkar vara yngre än vad hon är.
Så, när blev din hund vuxen i dina ögon? :) Det kan ju vara en speciell händelse eller vid en speciell tidpunkt.
Skriv gärna vilken ras din hund är.
Min hund är en Tervueren och min mammas hund är en Golden.
Jag ser fortfarande min hund som valp fast hon oxå blir 3 i vår :P hon är en boxer o beter sig som en valp oxå :D

Velvet fyller 6år i april och jag ser henne som en unghund som är på väg att bli vuxen. Får ofta höra saker som "Hur många månader är valpen?" & "Vilken söt liten valp!" 
Hade tidigare en labbehane (av jaktvariant) som var unghund ända tills han blev ca 12 år.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Boxrar är väl också väldigt livliga och energiska av sig? :) Så då verkar de kanske yngre än vad de är. När min hund är understimulerad så är hon på valp-planet igen. x)
#2 Vad roligt att ha en liten valp i 6 år. ;) Kul att du såg labben som unghund så länge också. Retrievers brukar ju bli "gamla" ganska snabbt ibland. Fast jaktvarianterna är kanske lite yngre i kroppen.
Mina tikar räknar jag som vuxna efter 3-4:e löpet ungefär. Då har dom mognat både kroppsligt och själsligt.
Självklart händer mycket även resten av livet och även ev vuxen hund kan leka och ha kul - men det mesta av det flamsiga och tramsiga har då lugnat sig
Få se om det stämmer även med mina nuvarande små hundar…
Vi köpte Debbie när hon var 1,5 år. När hon blev ca 3 år, då såg jag nog henne som vuxen. 
- Mvh Emma
Ozzi fyllde 4 nu den 13 november.. Lite innan hans födelsedag kände jag att nu är han en mogen vuxen herre. Han har mognat nått otroligt och blivit en vis hund 
Dixon är 2,5år och jag tycker fortfarande han är väldigt valpig i sitt sätt.
Skulle gissa på att man kan klassa honom som vuxen vid 3-4 år.
Tinka fyller 9 år nu den 18:e…Hon har varit vuxen sedan hon var i 4-årsåldern tycker jag. Innan dess var hon som ett popcorn.
Seth blir 2 år i september, han är unghund, väldigt mkt unghund:)