hämtar tillskottet idag
Idag efter lunch åker jag och min sambo de 13 milen och hämtar våran nya hund!
En papillonhane som blev 8 veckor i söndags.
Har inte sovit en blund inatt, bara städat och gjort hela lägenheten valpsäker och dag(natt?)drömt om hur det kommer bli..
hur kommer han reagera mot vår lapphund? Katten? Bilar, dörrklocka, ljud från trappuppgången, dammsugare, tänk om alla våra skor nu är dömda till döden, sladdar knipsas av… dessa underbara valptider <3
vi har varit och hälsat på honom en gång men det var då han och hans syskon just hade öppnat ögonen så han har växt till sig mycket. Ska bli så kul och jag är så lycklig =)
idag har vi varit i förrådet och dammat av Frode's valpsäng, koppel och leksaker. Enda vi ska skaffa nytt är ett valphalsband och fixa en tag med namngravyr.. nu står namnvalet mellan Billy eller Sammy
Ska försöka få lite sömn nu och drömma om en gosig pussvänlig valpmagen 
Edit: 9 veckor är han*
Åhhh vad mysigt! Jag måste vänta 9 långa dagar på att få hämta hem min lilla jack russell….
Så idag ska jag åka och köpa någon fin sele och lite annat till valpen för att lindra suget ;-)
Stort lycka till och uppdatera gärna :-)
så roligt!! Är det dina två hundar på bilden med?
ja det hjälper ju att handla saker faktiskt då känns det att det är på riktigt =)
absolut det ska jag göra, försöka hinna med att få någon bild också
Ja precis :-) Så det här blir lilla trean!
har du hund sen innan?
Det är ju helt magiskt att gå och vänta på valp :-D och kul med någon mer som "går mot trenden" och skaffar julvalp istället för sommarvalp ;-)
Du får lägga upp bilder sen!
#4, jo vi har en finsk lapphundsherre =)
ja tycker faktiskt e roligare att ha en äldre hund på sommaren som kan följa med på bilsemester osv, fast det har ju sina fördelar alla årstider :)
#5 det ska jag göra!! Åh vad spännande, bara två timmar innan vi åker nu…
Ja precis! Så tänker jag med :-) Och jag tävlar mina i agility så då känns skönt att inte behöva släpa med en liten nyhämtad valp på tävlingarna.
Lycka till i eftermiddag, känns som det är evigheter kvar för min del ;-)
VAd roligt för er! Väntar på bilder! Lycka till.
Lycka till! 
Åh så kul! 
- Mvh Emma
Grattis o lycka till, tror det kommer gå jätte bra allt :)

vad spännande,,,, det går nog jättebra med dom andra djuren ska du se..
ser fram emot bilder på den lilla.. :-)
//Linda
Inte en lugn stund på hela dagen sen Billy kom in i våra liv! Han härjar och leker och hela livet är en sandlåda :-)
Frode följer varje tultande valpsteg han tar och är väldigt snäll mot honom.
Nu ligger Billy i sin valpsäng bredvid våran säng, vi får se när han vaknar, det har varit en lång dag för lillehjärtat. Han är så fin och man märker då att man lever när man har honom i huset! Gasen i botten!!
Vad sööt
Stora härliga ögon 
ja verkligen, och det bara lyser bus och glädje ur dom =) han sover fortfarande, väntar bara på att hans ka vakna så dagen kan börja med buller och bång =)
Åhhh vad mysigt. stort grattis :-)

Så söt!
Sicken söting, papillonvalpar är så himmla söta :) Roligt att det går bra allt :)
tack allihopa, ja det går så bra så :) charmar allt och alla och har kommit in i sin nya flock bra!
Vilket sött ansikte!
Grattis vad roligt med valp!!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Tack allihopa, det går som på dans, han är så snäll!
Vi har varit några dagar hos svärföräldrarna och Billy har fått leka med labradortanter som satte han på plats när han var för valpig :)
min usb-sladd tjorvar men när den fixar sig så ska jag försöka ta mig tid att ladda upp nya bilder =)
Åh vad kul, grattis. :)
Hur går det med lillen? :)
Grattis i efterskott! Verkligen ursöt så man nästan dör <33 Någon ny bild på valpen? :D
// Hannah
Är lite sugen på se bild :)
Kul, grattis! Han är jättesöt! Iaf det man ser genom gallret:)